۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۲۲۷۸۱

تکمیل کمربند بسیج مردمی برای حفاظت از مرزهای غربی عراق

بسیج مردمی عراق همزمان با اعلام تکمیل کمربند امنیتی در اطراف مرزهای غربی این کشور، تامین امنیت مناطق دیگری از این کشور را تایید کرد.
بسیج مردمی عراق «الحشد الشعبی»

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج مردمی عراق همزمان با اعلام تکمیل کمربند امنیتی در اطراف مرزهای غربی این کشور، تامین امنیت شهرهای منطقه فرات میانی و جنوب آن را تایید کرد. یک منبع نظامی در عراق از کشته شدن ۲۰ داعشی در حمله جنگنده‌های ائتلاف به کاروان داعشی‌ها در بیابان القائم خبر داد.

ابو علی الکوفی، معاون اجرایی معاون رییس حشد شعبی عراق اظهار داشت: نیروهای حشد حلقه امنیتی اطراف مرزهای غربی عراق را به اتمام رساندند و از چند ساعت قبل در راستای تکمیل ساخت خندقی که ساخت آن در طول جاده بین‌المللی از رمادی در شرق تا طریبیل در غرب در مرز با اردن آغاز شده بود، از میان یک خاکریز و خندقی خاکی را که از ابتدای جاده بین‌المللی در شمال تا شهر مقدس کربلا ادامه دارد، عبور کردند.

الکوفی افزود: به این ترتیب خندق امنیتی که از شهر السماوه تا جاده بین‌المللی کشیده شده و در طول مسیرش از شهرهای کربلا و نجف می‌گذرد، تکمیل شد، خاکریزی که کار ساخت آن را از چند ماه قبل آغاز کردیم و طول آن به ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد، امنیت شهرهای فرات میانی و فرات جنوبی را فراهم خواهد کرد.

حمله ائتلاف به کاروان داعش در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه

در جریان حملات جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به یک کاروان نظامی داعش که از بیابان القائم در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه به سمت شهر راوه در ۳۲۰ کیلومتری غرب بغداد در حرکت بود، ۲۰ داعشی کشته شده و بقیه آنها پا به فرار گذاشتند.

داعش در راستای آمادگی برای مقابله با عملیات ارتش عراق که احتمالا برای راندن داعشی‌ها از غرب عراق آغاز خواهد شد، نیروهای خود را در شهرهای غرب عراق تقویت کردند.

جنگنده‌های عراقی نیز چهار داعشی را حین کارگذاری مین در کیلومتر ۱۶۰ جاده بین‌المللی تا گذرگاه طریبیل از پای درآوردند.

یک جنگنده ناشناس یکی از محله‌های تجاری در منطقه السکک در شهر القائم در مرز با سوریه را بمباران کرد که طی آن چهار غیرنظامی از جمله یک دختر بچه کشته شده و خسارات شدیدی به ساختمان‌های تجاری این منطقه وارد شد.

داعش از اواسط سال ۲۰۱۴ کنترل شهر القائم در نزدیکی مرز با سوریه را در دست دارد.

نیروهای امنیتی عراق نیز اعلام کردند، نیروهای این کشور ۲۷۲ داعشی خارجی را در جنوب موصل در بازداشت دارند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات