۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۷۰۲
رسانه های امروز در یک نگاه؛

ادامه تنش ها میان آمریکا و کره شمالی

هلو، هوو، هیلی، بازی خطرناک «برجام ۲»، شیطان بزرگ در مسیر فروپاشی، پاسخ کره‌ای به آتش و خشم ترامپ، خطای محاسباتی غرب درباره داعش، ادامه دارد... بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هلو، هوو، هیلی، بازی خطرناک «برجام ۲»، شیطان بزرگ در مسیر فروپاشی، پاسخ کره‌ای به آتش و خشم ترامپ، خطای محاسباتی غرب درباره داعش، ادامه دارد... بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که بیشتر آنها به تنش بین دو کشور کره شمالی و آمریکا اشاره کردند.

با توجه به اینکه این روزها اخبار مهم بیشتر رسانه ها مسأله تنش میان دو کشور آمریکا و شمالی است روزنامه جوان طی یادداشتی به این موضوع اشاره کرد اینکه کره شمالی با آزمایش های موفقیت آمیز هسته ای و موشکی خود قدرت خود را دوباره به جهانیان خصوصا کشورهای مدعی یعنی آمریکا نشان داد و  ثابت کرد که چقدر طی سال های گذشته پیشرفت کرده است و با جرأت در برابر کشورهایی از جمله آمریکا ایستادگی و قدرت خود را به رخ آنان بکشد.

برخی روزنامه ها از جمله کیهان و وطن امروز به موضوع نافرجام برجام پرداختند و اشاره داشتند که در ادامه کشمکش های بین رؤسای دیپلماسی بر مبنای اینکه عهدشکنی درباره توافقات برجام از طرف چه کسی بوده است با سفر هیلی و دیدار با آمانو ورق برگشت و تصمیم دارند با قصد بازدید از مراکز نظامی و ممانعت ایران، ایران به به نقض برجام متهم کنند و دوباره ایران را پای میز مذاکره در موضوعات نظامی و موشکی بنشانند.

گفتنی است رسانه ها موضوعات دیگری از از جمله نقش کشورهای غربی در پیدایش داعش پرداختند که در ذیل به آن اشاره شده است که با هم می خوانیم.

هلو، هوو، هیلی

روزنامه وطن امروز نوشت: آنقدر دولتمردان برجام را به تقدیس نزدیک کرده بودند که انتظار مردم از خود رییس‌جمهوری که برجام را سیب و گلابی می‌دانست بالاتر رفته بود و به چشم هلو به آن می‌نگریستند.

ادامه مطلب...

بازی خطرناک «برجام ۲»

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: برخی خبرهای محرمانه و تحلیل‌ها حکایت از این دارد که پیشنهاد «مکمل درمانی برجام» توسط برخی لابی‌های ایرانی به طرف‌های غربی داده شده است که در این مورد باید منتظر شفافیت بیشتر و انتشار خبرهای موثق‌تر باشیم.

ادامه مطلب...

شیطان بزرگ در مسیر فروپاشی

روزنامه جوان نوشت: ریچارد نیکسون معتقد است که جهان بشریت تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران با سرعتی غیرقابل باور به سمت معنویت و ادیان الهی و مشخصاً به سمت اسلام حرکت می‌کند.

ادامه مطلب...

پاسخ کره‌ای به آتش و خشم ترامپ

روزنامه جوان طی یادداشتی نوشت: ششمین انفجار اتمی کره‌شمالی پاسخ به این ساده‌لوحی ترامپ است که هیچ عقب‌نشینی‌ای در کار نیست بلکه تا زمانی که آمریکا و شخص ترامپ فشارهای سیاسی، اقتصادی و به خصوص نظامی خود را دنبال می‌کند، وضع تغییر نخواهد کرد.

ادامه مطلب...

خطای محاسباتی غرب درباره داعش

روزنامه حمایت نوشت: داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از مدت‌ها پیش در سرازیری سقوط قرار داشتند و اگر مقامات سازمان ملل به تحلیل‌ها و گزارش‌های رسانه‌های ایران، عراق و سوریه مراجعه می‌کردند، شاید بسیار زودتر از این، لب به اذعان می‌گشودند.

ادامه مطلب...

ادامه دارد...

روزنامه وطن امروز نوشت: انقلابی‌ها، انقلاب را همچون حقیقتی با سرانجام مطلوب فرض می‌کنند و به جمهوری اسلامی به‌عنوان واقعیتی موجود در راه رسیدن به حقیقت مطلوب نگاه می‌کنند.

ادامه مطلب...

سیاست نادرست آمریکا و تنش در شبه‌جزیره کره

روزنامه جام جم طی یادداشتی نوشت: یکی از علت‌های عمده ایجاد فضای پر التهاب کنونی در منطقه شبه جزیره کره، سیاست‌های نادرست دولت فعلی آمریکاست.

ادامه مطلب...

در پایان باید گفت که با توجه به اینکه این روز ها داعش در منطقه از سوی مقاوت حزب الله شکست های سنگینی خورده و همچنین خط و نشان کشیدن کره شمالی در برابر آمریکا این کشور در اذعان عمومی اعتبار و حیثیت خود را از دست داده است./۱۳۲۵/۳۰۲/خ

 

 

ارسال نظرات