۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۲۲۵۰۴
در همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج صورت گرفت؛

رونمایی از سامامه جامع شهروندی

همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج امروز با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.
همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج ظهر امروز با حضور سردار غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر سردار غیب‌پرور، حجت الاسلام دعائی مدیرمسؤول روزنامه اطلاعات، سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، بیژن نوباوه نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، ضیاء الدین دری کارگردان سینما، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی تأکید کرد: کسانی که امروز به سوریه می‌روند متضمن امنیت ما هستند و این تفکر زاییده این امر است که آنها نسبت به عالم مودت دارند، خط انقلاب اسلامی ما نیز خط مودت است زیرا ما پیوسته عاشق همه انسان‌ها بوده و از این رو در مقابل ظالم و مستکبر مبارزه می‌کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: مبارزه کردن با ظالم به منزله نجات جامعه از دست ستمگران است، البته فراموش نشود که ما در مبارزات خود به دنبال وحشی‌گری، تعدی به حق، فحاشی و تجاوز به حقوق دیگران نیستیم، ما امروز برای کسب مودت به دنبال مبارزه با ظالم هستیم.

وی افزود: دشمن ما سعی دارد از بسیج یک چهره خشن و لجوج در نزد افکار عمومی درست کند، این در حالی است که چهره بسیج نورانی بوده و در خط انقلاب حرکت می‌کند، یک بسیجی مملو از عشق برای خدمت به مردم است، در این راستا نیروهای قرار دارد که برای جلوگیری از وقوع ستمی به شهادت یا جانبازی می‌رسند.

سپس با حضور سردار غیب پرور، حجت الاسلام دعائی، مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم و حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی از خانواده دو شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

در ادامه سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه از زمانی که آمریکا حکومت استکباری از انگلیس گرفت خباثت آن در مقابله با حکومت ها آزاد کاملا مشهود است، اظهار داشت: از زمان طاغوت که محمدرضا شاه از منصب حکومت رفت آمریکا در همه جهات از ترور، جنگ و تحریم ما را تحت فشار گذاشتند، آنها در زمان ترور خیلی از نخبگان را از ما گرفتند ولی هر شهید راهی را بر ما گشود.

وی افزود: جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران را چه کسانی حمایت کردند، آیا کسی شک دارد که داعش و گروه های تکفیری زاییده آمریکا است، امروز برخی از کشورهای منطقه حامی تکفیری ها هستند، تکفیر کسانی هستند که با نام پیامبر تکرم(ص) سر می برند و بی گناهان را می کشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: قبل از آمریکا هم روباه پیر یعنی انگلیس بروی کار بود، آنها در قرن گذشته غرب آسیا و آفریقا و سایر کشورهای دنیا را به کثافت کشاندند و با استعمار آنها را به روز سیاه کشاندند، خیلی از کشورهایی که در قاره های مختلف از هم جدا شدند ماه عسل استعمار انگلیس بود.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه انگلیس دایه دار برده داری بود و اصالت این امر برای روباه پیر است، خاطرنشان کرد: انگلیس به اروپا سرزمین مادری خود هم رحم نکردند، آنها پس از اروپا به سمت آمریکای جنوبی رفتند، این  وباه پیر از نظر وسعت در رده ٦٥ کشورهای دنیا است اما در همه جا دنیا ردپای استعمار آن را می بینید، امروز هم طی روزهای گذشته نخست وزیر انگلیس در منطقه خلیج فارس حاظر شد و با هم ادبیات بد خود را نشان داد.

در ادامه مراسم با حضور سردار غیب پرور از «سامامه جامع شهروندی» رونمایی شد، این سامانه امکان ارسال اخبار توسط همه خبرنگاران افتخاری را به صورت زنده و سریع دارد، همچنین در این سامانه اخبار بخش مقاومت و استان به صورت تفکیکی ارسال می شود.

در این مراسم رونمایی کارت خبرنگار افتخاری به سردار غیب پرور اهداء شد و ایشان هم اشاره داشت:  بنده از دوران راهنمایی دوست داشتم خبرنگار شوم اما لیاقت آن نصیب بنده نشد.

پس از آن مراسم رونمایی از «چهل انیمیشن و فلش با موضوع آموزش خبرنگاری» نیز رونمایی شد.

در ادامه از دو کارگردان سینما و تلویزیون یعنی ضیاء الدین دری(در چشم باد- کیف انگلیسی- کلاه پهلوی) و ابوالقاسم طالبی(یتیم خانه ایران) تقدیر به عمل آمد و کارت خبرنگاری افتخاری نیز به این دو هنرمند فیلم ساز اهداء شد.

طالبی کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» با اشاره به اینکه جای همچنین روزی(استعمار انگلیس) در تاریخ ما خالی بود، تصریح کرد: انگلیس خیلی به ما ضربه زده و از غفلت ما از نشان دادن این خیانت انگلیسی‌ها نهایت بهره را بردند، پس از تاریخ قحطی که ما مطالعه کردیم فهمیدیم که انگلیس کاری را بعد از قحطی کرده است که هرکسی تاریخ را بخواند متوجه نمی‌شود که انگلیس در این اتفاق نقشی را داشته‌اند.

وی در توصیه به خبرنگاران نیز گفت: خبرنگاران باید انصاف و مسائل مهم را مدنظر قرار دهند، ما بچه‌های انقلاب هستیم و نباید اصلاح‌طلب و اصول‌گرا مدنظر قرار دهیم، وقتی حامد بهداد در جشن حافظ جایزه خود را به شهید حججی هدیه می‌کند نشان می‌دهد که ما انقلابی هستیم و از این رو خواستارم اینگونه اخبار منتشر شود، ما بیش از هر موضوعی باید انقلابی بودن خود را مدنظر قرار دهیم.

در ادامه ضیاء‌الدین دری دیگر کارگردان سینما و تلویزیون افزود: نباید فراموش کرد که استعمار عامل اصلی انقلاب ما بود و امام زیر پرچم امام حسین(ع) ما را از زیر یوغ استعمار خارج کرد.

وی در مور اتفاقات و سخنان اخیر ونری شرمن در مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: ایشان طی روزهای گذشته اعلام کرده است که تیم ایرانی در مذاکرات مفهوم کلمه left  و remove را نفهمیده‌اند و این یک دروغ بزرگ است زیرا تیم مذاکره‌کننده ما کاملا آگاه به این موضوعات و زبان خارجی می‌باشد، این سخنان به معنای واقعی یک استعمار است.

در ادامه مراسم از محمد گل‌ریز خواننده انقلابی و بیژن نوباه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تجلیل و به آنها نیز کارت خبرنگار افتخاری اهداء شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای جهادگر بسیجی سید محمد حسینی و امین شیرازی نیز تجلیل به عمل آمد./816/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات