۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۳۶۰
رییس حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

امنیت کشور مرهون ایثار مدافعان حرم است

رییس حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: امنیت کشور مرهون ایثار مدافعان حرم است و اگر آنها نبودند تحصیل علوم دینی و هر کار دیگر غیر ممکن بود؛ زیرا امنیت از بین می‌رفت.
حجت الاسلام صالح - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌ علمیه مدینة العلم شهرضا که در محل این مدرسه برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیان، عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره بیان کننده عالیترین مضامین در حوزه‌های مختلف است، به ویژه در زمینه فعالیت حوزه‌های علمیه و عملکرد طلاب و روحانیت، ایشان بهترین راهکار را فراروی مسؤولان مدارس علمیه و طلاب علوم دینی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) به ویژه در زمان حاضر بیشترین تهاجمات علیه شیعه و مقدسات اسلام انجام می‌شود، دشمنان سعی دارند با ترویج انواع شبهات دین و اعتقادات مذهبی را خدشته دار کنند و متأسفانه در این راه از هر وسیله و ابزار ممکن نیز استفاده می‌کنند پس در این شرایط طلاب وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

رییس حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا ادامه داد: بهترین کارها حتی در زمان حکومت حکومت امام زمان(عج) طلبگی است به شرطی که طلبه موقعیت خود را بشناسد و بفهمد که زمان به سرعت می‌گذرد و راهی طولانی در درک معارف الهی در پیش دارد، اگر یک طلبه علوم دینی این مسأله را فهمید و با اخلاص در راه رضای خداوند گام برداشت، قطعاً موفق خواهد شد.

حجت الاسلام صالح تأکید کرد: برای تحصیل یک طلبه علوم دینی هزینه‌های زیادی پرداخت شده است، مهمترین زمینه ایجاد شده برای انتقال معارف دینی امنیتی است که امروز در کشور وجود دارد، این هزینه‌ها غیرقابل محاسبه است چون از هر چیزی با ارزشتر است.

وی گفت: امنیت کشور مرهون ایثار مدافعان حرم است، اگر آنها نبودند تحصیل علوم دینی و هر کار دیگر غیر ممکن بود چون امنیت از بین می‌رفت؛ فردی مانند شهید حججی و سایر شهیدان مدافع حرم اگر در برابر داعش ایستادگی نمی‌کردند دیگر موقعیتی برای بیان و تفسیر احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) باقی نمی‌ماند چون هدف اصلی داعش و دشمنان نظام از بین بردن همین مکتبهای درس و تحصیل علوم دینی است.

رییس حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: شهید حججی الگوی جوانان بعد از انقلاب است، او وظیفه خود را به درستی شناخت و برای آن تلاش کرد، وظیفه شناسی این شهید بی نظیر است، جوانان مؤمن و انقلابی باید افرادی مانند شهید حججی را الگوی خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت پیروز و سربلند باشند.

حجت الاسلام صالح با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر مظعم انقلاب، گفت: علوم آموزی به همراه اخلاص در عمل باعث تأثیرگذاری در عالم وجود خواهد شد، افرادی مانند امام خمینی(ره)، آیت الله بهجت و سایر علما و مراجع که خدمات زیادی به اسلام انجام داده‌اند همگی با توسل خالصانه به اهل بیت(ع) و تلاش کوشش شبانه روزی در راه کسب معارف الهی به درجات عالی معنوی رسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امسال شورای آموزشی مدرسه علمیه مدینة العلم برای بررسی نقاط قوت و ضعف جلساتی را تشکیل دادند که در نهایت منجر به انتخاب مواردی از جمله افزایش فعالیتهای ورزشی ویژه طلاب، توسعه فعالیتهای فرهنگی با محوریت مطالعه آثار شهید مطهری و اختصاص ساعتی خاص به مباحثه علوم دینی ویژه طلاب، شد./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات