۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۰۳۱
رییس دفتر رییس جمهور:

نظر مراجع در برنامه های دولت لحاظ می شود

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی گفت: نمی توانیم نسبت به موضوعاتی همانند مواد مخدر، طلاق و ناهنجاری اجتماعی بی تفاوت باشیم.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله سبحانی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و ابلاغ سلام رییس جمهور گفت: رییس جمهور در حال تنظیم برنامه های 4 سال آینده دولت است و می خواهد نظرات مراجع و حوزه را در کارهای خود لحاظ کند.

وی افزود: تلاش آقای روحانی این است که بتواند مشکلات مردم را برطرف کند، تلاش رییس جمهور این است که در رابطه با مسأله اقتصاد، معیشت مردم و بیکاری جوانان بیش از آن که در دولت یازدهم تلاش شده کارهای خوبی انجام شود.

واعظی با بیان این که 50 درصد از همکاران دولت تغییر کرده اند، اظهار داشت: در دولت دوازهم افرادی هماهنگ تر و قوی تر حضور پیدا کردند و می توانند به حل مشکلات مردم کمک کنند اما گرفتاری ها بسیار است و باید در رابطه با مسائل اقتصادی تلاش بیشتری کرد.

وی ادامه داد: موضوعات دیگری در زمینه آسیب های اجتماعی داریم و نمی توانیم نسبت به موضوعاتی همانند مواد مخدر، طلاق و ناهنجاری اجتماعی بی تفاوت باشیم، در زمینه مسائل فرهنگی موضوع دین مردم و مسائل اعتقادی، امر به معروف و نهی از منکر و  آموزه های دینی از مسائلی است که دولت باید عنایت بیشتری به آن ها داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به مسائل سیاست خارجی ابراز داشت: وضعیتی که امروز در کشورهای مسلمان و اطراف ایران وجود دارد بی ثباتی، بحران و درگیری است، طالبان در افغانستان و داعش در عراق و سوریه و کشورهای دیگر به نام اسلام مسلمانان را می کشند و باید به این مسأله توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تلاش ما باید این باشد که چهره واقعی اسلام را به جهان معرفی کنیم که اسلام رحمانی است نه این که اسلام خشن باشد، باید سعی کنیم آنچه که اعتققادات دینی و شیعی ما است را بیشتر عرضه کنیم، مسائل امنیت کشور بسیار مهم است.

واعظی خاطرنشان کرد: در منطقه ای که اکثر کشورها ناامن هستند در ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار هستیم،  این امنیت به عنایت الهی و داشتن رهبری هوشمند است که مسائل را به خوبی مدیریت می کنند، همچنین هماهنگی و همکاری دولت، نیروهای مسلح و نهادهای دیگر  سبب ناامیدی دشمنان شده و از این که بتوانند در ایران کاری انجام دهند مأیوس هستند.

وی اضافه کرد: باید قدردان نعمت ها باشیم و برای مردم کار کنیم، آقای روحانی علاقه دارد ارتباط با مراجع تقلید، بزرگان و حوزه علمیه بیش از دولت قبل باشد، بنده هم در برنامه های خود این مسأله را گنجانده ام که در فاصله های نزدیک تری به قم بیایم، نکات و دغدغه های مراجع ترتیب اثر داده می شود./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات