۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۲۱۸۰۴
آیت الله نوری همدانی:

ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه همواره برقرار باشد/ دولت نظارت جدی بر قیمت ها داشته باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه باید همواره برقرار باشد، گفت: هر چه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مفیدتر خواهد بود،
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور که عصر امروز صورت پذیرفت، با بیان اینکه ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه باید همواره برقرار باشد، اظهار داشت: هر چه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مفیدتر خواهد بود، اما در این دیدارها باید عمل به رهنمودها نیز مدنظر قرار بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که بارها تذکر داده ایم، موضوع حرام بودن اخذ کارمزد دیرکرد در بانکها است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام اینکه اگر کسی قرضی بدهد، نباید اضافه تر از آن پس بگیرد و این به هرشکلی ربا بوده و حرام است.

وی ادامه داد: البته اگر شرط شود که قرض گیرنده در صورت دیرکرد مبلغی را به عنوان هبه به صاحب مال بدهد، اشکالی ندارد اما این فقط یکبار و مبلغ کاملا مشخص است و باید این را بدانیم که اسلام مسیر را نبسته است و در رابطه با کسانی که در پرداخت تسهیلات دیرکرد دارند، مسأله رهن و ضامن معتبر مطرح است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروزه در صدا و سیما وضعیت نامناسبی وجود دارد، بیان کرد: در صدا و سیما گاهی مشاهده می کنیم که مثلاً جشن رمضان را با حضور زنان و مردان بعضاً بدحجاب برگزار می کنند و یا مثلاً تبلیغاتی عظیم را برای تبلیغ یک مسأله جزئی قرار داده و یا از بانوان به صورت گسترده در تبلیغات استفاده می کنند که این مسائل درست نیست؛ باید توجه داشت که حد و مرزها در ارتباطات رعایت شود.

این مرجع تقلید افزود: برخی تبلیغ هایی که به وسیله بانوان صورت می پذیرد در حقیقت شأن و منزلت زنان را پایین می آورد.

وی با اشاره به مسأله اقتصاد و معیشت مردم، عنوان کرد: مردم تغییری در معیشت خود نمی بینند؛ در همه کشورها وقتی کالایی تولید می شود و یا خدماتی عرضه می شود، قیمت ها کاملاً معین و مشخص است، اما در کشور ما آنچنان که باید و شاید نظارت بر قیمت کالاها وجود ندارد و قیمت ها نیز همواره افزایش یافته و در همه شهرها متفاوت است که دولت باید در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد، چراک ه این مهم هنوز در کشور عملی نشده است؛ اشراف و نظارتی وجود ندارد؛ به هر شهری که می رویم قیمت ها تفاوت دارد و قیمت ها ثابت نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: این دولت اگر بخواهد یک خدمت ارزنده را از خود به یادگار بگذارد، باید برای تمام مواد، خدمات و کالا، کارشناسانی بگمارد تا قیمت ها را تعیین کنند و بر ثابت نگه داشتن آن اشراف کامل داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم رأی داده اند که دولتی بر سر کار بیاید و قانون اساسی و دیگر قوانین را که همه مسائل آن مشخص است، اجرایی کند و این نیست هر کس هر کاری که بخواهد انجام دهد و هر چه در این مسیر و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب گام بردارید موفق تر خواهید بود.

وی در پایان با بیان اینکه  مردم باید از لحاظ اقتصادی به گونه ای قدرتمند شوند که به یارانه نیازی نداشته باشند، گفت: دولت باید زمینه ای فراهم کند که مردم به رفاه اقتصادی و اجتماعی برسند./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات