۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۱۷۳۹
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور:

مبلغان دینی مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند

انتظاری با بیان این که زکات جمع آوری شده در کشور کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت موجود است، از مبلغان دینی خواست مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند.
انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نجفعلی انتظاری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در کشور کمتر از 10 درصد ظرفیت موجود است، گفت: این موضوع نشان می دهد که ترویج فرهنگ زکات باید در کشور با یک رویکرد و نگرش جدیدی صورت گیرد تا مشمولان زکات در پرداخت زکات خویش اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل نگرش های مادی و ترس از فقر زکات پرداخت شده در کشور کمتر از قابلیت های موجود است، افزود: باید مصارف زکات برای مردم شفاف سازی شده و همچنین مبلغان دینی باید در کنار تبلیغ امور مختلف به تشویق مردم در راستای پرداخت و برکات زکات در زندگی آنان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه شورای عالی زکات در حال حاضر با اجرای برنامه‌های گسترده در سطح کشور در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود بوده و سعی می کند اهمیت و فلسفه وجودی زکات را برای مردم به خوبی تبیین کند، ادامه داد: این شورا با برگزاری جلسات مستمر و تشکیل کمیته های تخصصی سعی کرده مشوق مردم در امر پرداخت زکات باشد.

انتظاری با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در حوزه تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ‌سازی ماموریت‌های مشخصی را در عرصه ترویج فرهنگ زکات برعهده دارند، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع آوری شده است که مبلغ آن از ظرفیت های موجود کمتر است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل طلاب و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ زکات یادآور شد: حوزه های علمیه و طلاب از بازوهای توانمند شورای عالی زکات هستند و اگر طلاب و حوزه های علمیه با تبلیغ این شورا را در مسیر جمع آوری زکات یاری کنند این شورا خواهد توانست در عرصه جمع آوری و مصرف زکات عملکرد چشمگیری در سطح کشور داشته باشد همانطور که در حال حاضر کمیته امداد خمینی(ره) در زمینه فرهنگ زکات مساعدت ها و کمک های خوبی نسبت به شورای عالی زکات داشته است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات