۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۰۸۳۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

جنبه های علمی غدیر در جامعه ترویج شود

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که باید غدیر شناسی محکمی با برگزاری همایش ها و نشست های علمی صورت گیرد، گفت: در قم بیش از ۱۰ مؤسسه شیعه شناسی وجود دارد که باید این کار را انجام دهند.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شبهات بسیار دشمنان علیه غدیر و ولایت گفت: شبهات درباره غدیر دوگونه هستند.

وی افزود: برخی از شبهات به مسائلی همچون کمیت حضور افراد شرکت کننده در غدیر باز می گردد و مسائل جغرافیایی غدیر را مطرح می کنند، بخش دیگری از شبهات مربوط به مسائلی هچمون کلمات مولا می شود که بدخواهان مطرح می کنند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان این که صاحب عبقات الانوار بیش از یک جلد درباره معنای مولا بحث کرده است، اظهار داشت: مرحوم علامه امینی بیش از 150 صفحه در این باره سخن گرفته است و شیخ مفید درباره معنای مولا رساله دارد.

وی ادامه داد: مسائل غدیر باید با پشتوانه و مبانی محکم و متقن بیان شود، برنامه های غدیر باید با ظرافت و دقت انجام شده و جوانب آن سنجیده شود؛ درباره غدیر افزون بر فعالیت های شعاری همانند راهپیمایی که نیاز است باید کارهای علمی نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که باید غدیر شناسی محکمی با برگزاری همایش ها و نشست های علمی صورت گیرد، ابراز داشت: در قم بیش از 10 مؤسسه شیعه شناسی وجود دارد که باید این کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: این مؤسسات باید در بحث غدیر به عنوان یک کنگره بین المللی گسترده با مشارکت اهل سنت برگزار کنند، زمانی اهل سنت به عنوان سنت پیامبر جشنی در مکه برگزار کردند و ما هم در آن شرکت کردیم.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: باید جنبه های علمی غدیر ترویج شود تا شاهد آثار و برکات آن در جامعه و جهان باشیم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات