۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۰۵۶۵
امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی نسل جدید با جنایت های منافقان

امام جمعه موقت اهواز گفت: در حال حاضر داعش هر جنایتی که انجام دهد، در زمان انقلاب اسلامی منافقان چندین برابر آن را انجام داده بودند؛ بر این اساس لازم است که جوانان و نوجوانان ما با داعشیان و منافقان به عنوان دو گروه تروریستی آشنا شوند.
آیت الله محسن حیدری آیت الله محسن حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان تبریک آغاز به کار دولت دوازدهم، اظهار داشت: ما از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی که از منافع استان به خوبی دفاع کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با هدف خدمت به مردم و ایجاد اتحاد میان اقوام مختلف جامعه، مسائل را دنبال کرده و در انتخاب شهردار و دهیار معیار و شاخصه‌های اسلامی را در نظر داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره هفته دولت گفت: هفته دولت به برکت خون شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده و نسل جدید ما باید با جنایت‌های منافقان آشنا شوند.

آیت الله حیدری با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جدید با جنایات منافقان در تاریخ انقلاب اسلامی افزود: اکنون داعش هر جنایتی را انجام دهد، در زمان انقلاب اسلامی منافقان چندین برابر آن را انجام داده بودند و بر همین اساس لازم است که جوانان و نوجوانان ما با داعشیان و منافقان به عنوان دو گروه تروریستی آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: وزرات نفت برای تثبیت ۲۰۰ هزار هتکار شن روان، متعهد به تخصیص اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شده است، اما از این مبلغ تاکنون فقط هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.

خطیب جمعه این هفته اهواز همچنین درباره موضوع ریزگردها بیان داشت: دولت در سال گذشته به دنبال ایجاد پدیده ریزگردها در استان خوزستان طرح کاشت نهال را پیشنهاد داد، در حالی که این طرح برای مقابله با ریزگردها نامناسب است و ما حل معضل آب استان را به جای کاشت نهال توصیه می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجوز برای آبیاری نهال‌های کاشته شده داده نشده است، درخواست ما اختصاص ۲۰ متر مکعب بر ثانیه آب کارون به این طرح‌ها است تا نهال‌های کاشته شده، خشک نشوند.

وی افزود: درختان کهور غیر مثمر هستند، توصیه ما به مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی این است که در کنار این درختان، درختانی چون انگور کاشته شود تا کشاورزان و اهالی مناطق از ثمرات آن بهره ببرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسؤولان عملیات تثبیت شنهای روان استان را هرچه سریع تر انجام دهند تا در فصل‌های پاییز و زمستان سال جاری با مشکل ریزگردها مانند سال گذشته روبه‌رو نشویم.

آیت الله حیدری تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی هفت واحد توسعه نیشکر در خوزستان احداث و فعال شد، اما بر اساس نظر کارشناسان زیست محیطی، این شرکت‌ها آسیل جدی را به محیط زیست و تالاب های استان وارد کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی به دنبال راه‌اندازی هشتمین واحد صنعتی طرح ۱۲ هزار هکتاری توسعه نیشکر در جنوب اهواز است که این مساله منجر به نابودی محیط زیست خوزستان خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای کاشت و توسعه نیشکر، گیاه چغندر را در استان خوزستان توسعه دهند؛ چرا که آلودگی آن به صفر نزدیک است؛ اما نیشکر به اکوسیستم و طبیعت خوزستان آسیب جدی وارد کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در کشت نیشکر پساب‌شور وجود دارد که زمین‌های کشاورزی را به شوره‌زار تبدیل می‌کند.

آیت الله حیدری در پایان با اشاره به پیگیری بنیاد برکت برای راه اندازی دو کارخانه چغندر قند در استان بیان داشت: بنیاد برکت به دنبال راه‌اندازی دو کارخانه چغندر قدر در استان است که این امر باعث ایجاد اشتغال و رفع مشکل زیست محیطی نیشکر خواهد شد./۹۴۵۳/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات