۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۴۲۹
حجت الاسلام عباسی:

حاصل اسلام بدون ولایت داعش و تروریست ها هستند

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با بیان این که حاصل اسلام بدون علی(ع) و غدیر داعش، تروریست ها و وهابیت هستند، گفت: مسأله غدیر باید در زندگی امروز جامعه جاری باشد و در تمامی ابعاد به آن عمل شود.
کارگاه آموزشی منبر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب عباسی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی تربیت مبلغ غدیر که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به نحوه ابلاغ ولایت از سوی پیامبر اسلام گفت: برای این که اساسی ترین فرمان الهی مور پذیرش جامعه باشد خدا و پیامبر زمینه سازی کردند.

وی افزود: امامت مهم ترین و دشوارترین مسأله در این زمینه است، در زمینه توحید شاید خیلی کسانی نباشند که بخواهد در جایگاه خدا باشند، در نبوت هم کسانی مدعی داشتیم اما باز هم کم بودند و در برابر پیامبر کوتاه می آمدند اما در زمینه امامت چون مسأله جانشینی و حاکمیت است مدعی بسیاری دارد.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که رسیدن پیام الهی به مردم شرط اساسی کار است، اظهار داشت: پیامبر برای بیان و ابلاغ ولایت امیرمؤمنان از مدت ها قبل از حجة الوداع همه را تشویق به آمدن به حج می کنند، شروع این حج مقدمه ای بزرگ برای ابلاغ ولایت امیرمؤمنان در غدیر است.

وی ادامه داد: در این حج امهات احکام، ضروریات و اساسی تیرین مسائل دینی تکمیل می شود، بارها پیامبر از مردم به صورت زبانی تعهد و استشهاد گرفتند که آیا قبول دارید که ابلاغ صورت گرفته است؟ حضرت به دنبال این بودند که با همه اتمام حجت صورت گیرد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با بیان این که 124 هزار نفر در آن حج شرکت کرده بودند، ابراز داشت: پیامبر برای مردم خطبه هایی را خواندند و سخنرانی کردند که اشاره به بحث ولایت دارد که یادگار بودن ولایت و کنار هم قرار داشتن قرآن و اهل بیت(ع) از مهم ترین کلید واژه های آن به شمار می رود.

وی عنوان کرد: اگر کسی سراغ قرآن و اهل بیت(ع) بدون دیگری و به صورت تنها برود گمراه می شود چون به فرموده پیامبر اسلام قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیر هستند، ابلاغ ولایت امیرمؤمنان در مکه نبود تا برای مردم عادی تلقی نشود.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) به گونه ای بحث ولایت را ابلاغ کردند که هیچ بهانه ای باقی نماند، در این حالت اگر کسی نپذیرد از روی تعمد و انکار بوده است.

وی اضافه کرد: باید به مردم گفته شود که حاصل اسلام بدون علی(ع) و غدیر داعش، تروریست ها و وهابیت هستند، مسأله غدیر باید در زندگی امروز جامعه جاری باشد و در تمامی ابعاد به آن عمل شود، امروزه دشمنان با بهانه داعش و تروریست ها هجمه های سنگینی انجام می دهند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت با بیان این که اگر به ولایت علی(ع) عمل می شد اختلاف و کشتار در جامعه اسلامی به وجود نمی آمد، گفت: امروز می بینیم کشور ایران که عطر و بوی غدیر دارد با کشورهای دیگر از نظر امنیت و دیگر مسائل متفاوت است.

وی افزود: پیامبر اسلام بارها در جریان ابلاغ ولایت امیرمؤمنان از مردم اعتراف گیری داشتند، 124 هزار نفر در برنامه حج شرکت داشته و از این تعداد 110 هزار نفر در مراسم غدیر شرکت داشتند؛ آیات درباره ولایت در قرآن کریم با چینش خاصی بیان شده تا انگیزه تحریف برای افراد وجود نداشته باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات