۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۱۹۸۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت کیفیت‌بخشی به اجتماع بزرگ تاسوعا در بجنورد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برپایی تجمع بزرگ تاسوعا در بجنورد در محرم امسال، بر برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقای کمی و کیفی این تجمع به عنوان برنامه شاخص عزاداری محرم در استان تأکید کرد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی اجتماع بزرگ تاسوعا در بجنورد، اظهار کرد: موضوع تجمع بزرگ عزاداران بجنوردی در تاسوعا از دو سال قبل در دستور کار قرار دارد؛ اما هنوز در این زمینه به آنچه شایسته و بایسته است، نرسیدیم.

وی با بیان اینکه سنت و فرهنگ شدن یک موضوع، زمان می‌برد، اضافه کرد: نظر امام جمعه بجنورد این است که تجمع روز تاسوعا در محل مصلای امام خمینی(ره) مرکز خراسان شمالی برگزار شود؛ اما مصلا چنین ظرفیتی را ندارد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته این تجمع در مقابل مصلا برگزار شد اما باز هم شاهد برخی بی‌نظمی‌ها بودیم، خاطرنشان کرد: محوطه بیرونی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد هم برای برگزاری این مراسم مکان مناسبی بود؛ اما این محل بدون تسطیح، آسفالت شده است درنتیجه نمی‌تواند میزبان مناسبی برای تجمع هیئات مذهبی در روز تاسوعا باشد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد هم در این نشست با اشاره به‌ضرورت آسیب‌شناسی مراسم تجمع تاسوعا در بجنورد، اظهار کرد: کنار نگذاشتن علم‌ها و بلندگوها از سوی هیئات مذهبی یکی از آسیب‌ها بود که بی‌نظمی ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه باید هیئات مذهبی توجیه شوند تا اشکالات سال گذشته ایجاد نشود، اضافه کرد: بهترین مکان موجود برای برگزاری این تجمع بولوار رو به روی مصلا است و مکان مناسب دیگری برای اجرای این برنامه نداریم.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: باید هیئات مذهبی قبل از رسیدن به محل تجمع، بلندگوها را خاموش کرده و علم‌های خود را پایین بیاورند تا مراسم با نظم و شکوه ویژه‌ای برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا صداوسیما و رسانه‌ها هم از روز نخست ماه محرم برای برگزاری تجمع تاسوعا در بجنورد تبلیغات کرده و زمینه را برای برپایی باشکوه این برنامه فراهم کنند.

هادی مهرآبادی، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: در اجتماع تاسوعای سال گذشته حدود 80 درصد هیئات مذهبی بجنورد پای کار بودند.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی تا رسیدن به محل تجمع سینه‌زنی می‌کنند و وقتی به محل اجتماع می‌رسند اعضای هیئات خسته می‌شوند؛ درنتیجه مراسم به‌صورت مطلوب برگزار نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات