۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۱۸۸۲۱
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت و گرامیداشت سالروز ورود سرافراز به کشور با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و مسؤولان استان قم، در سالن امام خامنه ای گلزار شهدای قم برگزار شد.
آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و گرامیداشت سالروز ورود سرافراز به کشور چهارشنبه شب با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و مسؤولان استان قم، در سالن امام خامنه ای گلزار شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان حضور داشتند، آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و سید جواد هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی از مسؤولان دیگر حاضر بودند.

در این برنامه آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: انسان باید موج شکن و بن بست شکن باشد، ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس موج شکن جهان بودند، در زمان دفاع مقدس گرچه موج حق در جامعه وجود داشت اما در سطح بین الملل جهان بر خلاف ایران بود؛ آزادگان و شهیدان و جبهه حق در برابر موج عالم ایستادند.

وی اضافه کرد: در زمان جنگ دو کشور رابطه خوبی با ایران داشتند، تمام عالم یا از صدام حمایت می کردند و یا این که خود را در حاشیه قرار می دادند اما ایثارگران بر خلاف این موج باطل حرکت کردند، حضرت امام در پذیرش قطعنامه فرمودند که به زودی آثار دفاع مقدس به زودی در عالم دیده می شود و امروز این آثار را می بینیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که انسان در کار خود باید اهل فکر باشد، گفت: در دفاع مقدس شاهد جامعه و نسلی بودیم که قیام الهی کردند و در برابر موج های باطل ایستاد، انقلاب اسلامی انقلاب حکمت، علم و دانش بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هزاران شهید، جانباز، آزاده و ده ها توطئه ای که علیه ایران طراحی کردند و هر کدام می توانست نظامی را ساقط کند استوار است، سرمایه گذاری بزرگی که ملت برای انقلاب انجام داد آثار بسیاری داشت.

مدیر حوزه های علمیه گفت: امروزه در شبکه های مجازی و ماهواره ها به شکل های گوناگون و گاهی به وسیله فریب خوردگان داخلی نغمه هایی سر داده می شود که انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی داشت، انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشت و البته این بدان معنا نیست که اشکالی وجود نداشته باشد.

وی افزود: مسؤول و شخص ممکن است هزار اشکال داشته باشد اما انقلاب اسلامی برکات بسیاری داشت، اگر همه سرمایه ها تنها برای به ثمر نشستن یک اثر باشد کافی است، در روایات می خوانیم که امام صادق(ع) فرمود از قم ندای اسلام بلند شده و معارف اسلامی از قم به همه عالم منتشر می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قبل از انقلاب این مسأله قابل تصور نبود، اظهار داشت: ایثارگران رنج های بسیار متحمل شدند تا انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی رسید، به برکت این فداکاری جریان مقاومت اسلامی از آن الگو گرفته است.

وی ادامه داد: امروز جریان اسلام ناب جبهه ای متحد از لبنان، سوریه، یمن، عراق و کشورهای متعدد است که قابل تصور نبود، امام فرمود پیام دفاع مقدس طنین انداز خواهد شد، امروز در جای جای جهان پیام ایثارگران اثرگذار بوده است، امروز به برکت مقاومت اسلامی در جهان پیام معارف اسلامی طنین افکن است.

امام جمعه قم با بیان این که حوزه قم با پشتیبانی مجاهدان و ایثارگران هزاران انسان را از 140 کشور دنیا تربیت کرده است، ابراز داشت: این افراد پیام آور معارف الهی به همه عالم هستند، امروز مقاومت اسلامی و جریان علم و معارف الهی به برکت مجاهدان و ایثارگران به توفیقات خوبی رسیده است؛ با ادامه این راه ایران استوار می ماند و مسؤولان باید بار سنگین وظیفه خود را حس کنند؛  مشکلات اقتصاد و فرهنگ جامعه باید حل شود.

همچنین از دیگر بخش های این برنامه گرامیداشت تجلیل و تکریم از آزادگان و خانواده های شهدا و ایثارگران بود.

بر این اساس با حضور آیات اعرافی و سعیدی از آقایان سیدعباس ساداتی، سید عباس ظهوری، حسین امینی، غلامحسین رنجبر فردویی، حسنعلی ولی خواه، محمد شبان بابایی و محمد اکبری جمکرانی به عنوان آزادگان سرافراز استان قم تجلیل شد./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات