۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۱۸۳۹۷
رسانه های امروز در یک نگاه؛

برجام واقعا دستاورد است؟!

آزمون دوطرفه پاستور و بهارستان، آقایان توضیح دهند که کدام بخش از برجام به زیان آمریکاست؟!، اقدام متناسب و متوازن با ۳ گام برجامي آمريكا، اعتماد به شيطان؛ خيلي دور خيلي نزديك بخشی از عناوینی است که در رسانه های امروز بازتاب داشت.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون دوطرفه پاستور و بهارستان، آقایان توضیح دهند که کدام بخش از برجام به زیان آمریکاست؟!، اقدام متناسب و متوازن با ۳ گام برجامی آمريكا، اعتماد به شيطان؛ خيلي دور خيلي نزديك بخشی از عناوینی است که در رسانه های امروز بازتاب داشت که محور اصلی این یادداشت ها مسأله برجام است.

برجام مسأله ای است که در طول این سال ها که به توافق رسید اظهار نظرهای مختلفی در موردش صورت گرفته است؛ خیلی از منتقدین برجام بر این باور هستند که برجامی که قرار بود برد-برد باشد امروز چیزی که عیان است برد-باخت است.

با توجه به سخنان رییس جمهور که بیان می کند که یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم برجام است باید این سوال را از وی پرسید که در این ۴سال برجام  چه دستاورد مهمی داشت که بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند؛ بعد از کمی تحقیق و بررسی به این نتیجه می توان رسید که نه تنها برجام دستاورد نداشت بلکه خسارت داشت.

در ادامه بخشی از تحلیل ها و یادداشت های ذیل که در رسانه های امروز منتشر شده است به مسأله برجام اشاره کرده اند که در متن زیر می خوانیم.

آزمون دوطرفه پاستور و بهارستان

روزنامه جام جم نوشت: بی‌تردید وزرای پیشنهادی برای عبور از آزمون اعتماد بهارستان، باید از تمام ظرفیت‌های خود برای دفاع از کارنامه و برنامه‌های خود استفاده کنند اما همین فرآیند رأی اعتماد، خود آزمونی برای نمایندگان مردم نیز هست که نشان دهند برای رأی به هر وزیر پیشنهادی، جز اهداف و منافع خرد وکلان ایران اسلامی هیچ مطالبه دیگری را در نظر نخواهند داشت.

ادامه مطلب...

آقایان توضیح دهند که کدام بخش از برجام به زیان آمریکاست؟!

روزنامه کیهان طی یادداشتی با اشاره به برجام نوشت: با جرأت می‌توان گفت که کره‌شمالی در این زمینه از مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌آمیز ایران با آمریکا الگو گرفته و از این روی حاضر نشده است خود را مانند ما به چنبره فریب آمریکا گرفتار کند.

ادامه مطلب...

اقدام متناسب و متوازن با ۳ گام برجامی آمريكا

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: آمريكا سه گام متفاوت را با يك هدف مشترك در سه مقطع متفاوت «۱-قبل از توافق، ۲- تا دوسالگي برجام ۳-بعد از دوسالگي»به كار گرفته است كه اين سه گام شامل: ۱- تلاش براي ايجاد متني تفسير پذير از توافق هسته اي(گام نخست)، ۲- تفسيري يك جانبه از «متن» توافق هسته‌اي با ايران ۳- تفسير جانبدارانه و مخالف سبك و سياق از «روح» برجام و قعطنامه ۲۲۳۱، مي‌باشد.

ادامه مطلب...

اعتماد به شيطان؛ خيلي دور خيلي نزديك

روزنامه جوان نوشت: در ميان همه حوادث مرداد ماه در سده اخير، كودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از همه عبرت‌آموزتر و اثرگذارتر بر تاريخ ايران بوده است.

ادامه مطلب...

«بن سلمان» به دنبال خروج آبرومندانه از يمن

روزنامه جوان طی یادداشتی با اشاره به جنگ عربستان و یمن نوشت: سعودي‌ها بنابر گفته خودشان قرار بود در عرض دو هفته پايتخت يمن را به كنترل خود درآورند، اما ...

ادامه مطلب...

سپاه، مرغ عزا و عروسی نیست!

روزنامه وطن امروز نوشت: چرا برخورد با روزنامه‌ای که به سپاه توهین کرد از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد منحصر در یک تذکر می‌شود و از طرف دیگر همین وزارت فرهنگ و ارشاد روزنامه «وطن امروز» را به خاطر یک تیتر ضد سعودی به دادگاه کشیده و چه فشارهایی که بر آن وارد نکرده است.

ادامه مطلب...

شهيد حججي مرواريدي برگونه هاي يک ملت

روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: در روزهاي گذشته دوعکس با دوپيام متفاوت ازدوجبهه، تکانه هاي شديدي درفضاي فرهنگي اجتماعي کشور ايجاد کرد. هردو تابلو، آيه هايي براي عبرت و ارتقاء بصيرت بودند اولي درمجلس موجب شرمندگي موکلين شد، اما دومي درعرصه هاي جهاد ومقاومت نماد غيرت و فداکاري براي امنيت و نشاني از روح مقاومت وسربلندي يک امت بود.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است یکی از عبرت هایی که برجام برای ملت ایران داشت ذات شیطانی و بدعهدی آمریکایی ها رو بیش از گذشته آشکار کرد و این را ثابت کرد که دشمنی آمریکا با ملت ایران همیشکی است چرا که آنها با مذهب و دین ما مشکل دارند./۱۳۲۵//۳۰۲/خ 

 
ارسال نظرات