۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۷۸۶۲
تنش میان آمریکا و کره شمالی درسی برای مسؤولان ایران؛

رسانه های امروز در یک نگاه

پاشنه آشیل آمریکا در تنش با کره‌شمالی، استراتژی آمریکا در تقابل با کره شمالی، همچنان دولت سالمندان، بی‌برنامه‌ها وزیر نشوند! بخشی از عناوینی است که رسانه های امروز به آن پرداختند.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پاشنه آشیل آمریکا در تنش با کره‌شمالی، استراتژی آمریکا در تقابل با کره شمالی، همچنان دولت سالمندان، بی‌برنامه‌ها وزیر نشوند! بخشی از عناوینی است که رسانه های امروز به آن پرداختند و محور تحلیل های خود را مسأله آمریکا و کره شمالی قرار دادند.

امروز تنش میان آمریکا و کره شمالی مسأله ای است که جا دارد سیاستمداران ما تامل بسیار کنند چرا که یک کشوری به نام کره شمالی با یک رهبر تازه به دوران رسیده و جوان در مقابل آمریکا با این همه ادعا چگونه ایستاده است و او را تهدید به جنگ می کند.

پس باید به آن عده از کسانی که از ترس مقابله با آمریکا او را تنها قدرت جهانی می دانند و مذاکره و ذلت را جایگزین مقابله و ایستادگی می کنند و خیال می کنند که مقایله با این کشور به معنای نابودی کشور و ملت است، گفت که بروند از رهبر جوان کره شمالی درس بگیرند.

با توجه به حساسیت تنش میان آمریکا و کره شمالی برخی از رسانه های امروز به این مساله پرداختند که در عناوین ذیل به آن اشاره شده است.

پاشنه آشیل آمریکا در تنش با کره‌شمالی

شاید باورکردنی نباشد اما در داخل کشور خودمان نیز، تحولات بین کره شمالی و آمریکا از سوی عده‌ای، احتمالا با حساسیت «ویژه‌ای» دنبال می‌شود. پیروزی یک جوان خام تازه به دوران رسیده مقابل، آمریکای با آن دبدبه و کبکبه، می‌تواند حیثیت لیبرال‌های وطنی را که کارشان بزک کردن آمریکا و بزرگ‌نمایی آن است، بر باد دهد.

ادامه مطلب...

استراتژی آمریکا در تقابل با کره شمالی

تاریخچه تنش میان کره شمالی و آمریکا به دوران پس از جنگ دو کره در سال ۱۹۴۵ و تقسیم این شبه جزیره به دو قسمت شمالی و جنوبی باز می‌گردد و از آن زمان تاکنون، کره شمالی به جهت عدم پیروی از سیاست‌های آمریکا در آسیا، همواره به تنش‌زایی و بحران‌آفرینی متهم بوده است.

ادامه مطلب...

همچنان دولت سالمندان

هنوز چند هفته از وعده جوانگرايي در كابينه دوازدهم نگذشته بود كه آشكارشدن تركيب كابينه پيشنهادي ریيس‌جمهور اين رويا را بر باد داد.

ادامه مطلب...

بی‌برنامه‌ها وزیر نشوند!

پس آقایان محترم نماینده! اکنون وقت آن است که برای حفظ منافع ملت نسبت به برنامه‌های وزرای اقتصادی دولت وسواس به خرج دهید یا لااقل محض رضای خدا کمی بیشتر دقت کنید! بی‌برنامه‌ها نباید سکان‌دار حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور شوند.

ادامه مطلب...

از جنس پیام روشن کربلا

شهادت مظلومانه محسن حججی را همه شنیدند. تصویر اسارت و شهادتش را نیز همه دیدند و خیلی ها گریستند. چند سالی است همه ما عادت کرده ایم هر از چند گاهی خبر، تصویر یا قطعه فیلمی از شهادت جوانان دلیر این مرز و بوم که برای حراست از کیان دین و کشور و حرم و حریم اهل بیت(ع)، فرسنگ ها دورتر از خاک وطن به خاک و خون غلتیدند را ببینیم و از نبودشان حسرت بخوریم و از وجودشان به خود ببالیم.

ادامه مطلب...

کمیته رفع حصر!

کمیته رفع حصر اگر عزم «درمانگری» دارد، باید اولاً پیوستن منافقین جدید به منافقین قدیم را محکوم کند و اعلام نماید که فتنه ۸۸ محصول پیوستن این دو به هم بود، ثانیاً سران فتنه را از تداوم فتنه گری، خیره سری، لجاجت و یکدندگی پرهیز دهد.

ادامه مطلب...

آفت لاکچری بازی در فضای مجازی

لاکچری کلیدواژه‌ای است که این روزها نمودش نه صرفا در شبکه‌های مجازی که در متن زندگی بسیاری از افراد وارد شده و آفتی است برای خودشان و دیگران.«سبک زندگی لوکس» ترجمه راحت تری از این واژه فرانسوی است.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است که بیشتر سیاستمداران و تحلیگران آمریکایی اقدام ترامپ در تنش با کره جنوبی احمقانه دانسته اند و از وی درخواست کرده اند که به این عمل خود هرچه زودتر پایان دهد چرا که جنگ با کره شمالی قطعا تبعات جبران ناپذیری برای آمریکا خواهد داشت./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 
ارسال نظرات