۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۱۷۷۱۰
فرمانده عراقی:

عراق هنوز نیازمند بسیج مردمی است

نایب رییس تشکیلات بسیج مردمی عراق تاکید کرد که این کشور هنوز به وجود بسیج مردمی نیاز دارد.
ابومهدی المهندس نایب رییس تشکیلات بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی الغدیر وابسته به سازمان بدر در سایت رسمی خود اعلام کرد که ابومهدی المهندس نایب رییس تشکیلات بسیج مردمی عراق، امروز در همایشی اعلام کرده است: عراق هنوز نیازمند الحشد الشعبی است زیرا آزادی موصل به معنی پایان داعش نیست.

وی اضافه کرده است که الحشد الشعبی هرگز نیرویی برای رقابت با ارتش عراق نیست بلکه تکمیل کننده آن است.

این فرمانده عراقی خاطرنشان کرده است که نیروهای ارتش، پلیس و الحشد الشعبی در عراق تکمیل کننده همدیگر هستند.

ابومهدی المهندس رابطه الحشد الشعبی با دولت را بسیار خوب توصیف کرده و افزوده است که بقاء یا انحلال الحشد الشعبی تصمیمی است که به نظام سیاسی حاکم بر عراق بر می گردد.

نایب رییس تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی تاکید کرده است که رابطه الحشد الشعبی با نخست وزیر رابطه سرباز با فرمانده است.

وی گفته است که الحشد الشعبی همانند عملیات موصل، در حال حاضر در استان الانبار در غرب عراق برای پشتیبانی از نیروهای ارتش در تامین امنیت بزرگراه طریبیل به بغداد مشارکت دارد و اقدام به ایجاد خاکریزها و گودال های امنیتی برای تامین این بزرگراه کرده است.

ابومهدی المهندس در خصوص عملیات تلعفر افزود که نیروهای الحشد الشعبی هم اکنون در فاصله 2 کیلومتری از شهر تلعفر موضع گرفته اند و فرماندهی الحشد الشعبی به طور مستمر با فرماندهی مشترک پیرامون عملیات آزادسازی تلعفر جلسه دارند.

اظهارات جدید المهندس به دنبال انتشار برخی اظهار نظرهای سیاسی در عراق است که درخصوص انحلال الحشد الشعبی و وجود اختلافات بین الحشد با دولت عراق و عدم مشارکت الحشدی ها در عملیات تلعفر عنوان می شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات