۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۷۴۴۷
امام جمعه اصفهان:

دولت به معیشت مردم توجه جدی داشته باشد

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم تعامل گسترده با دنیا، حفظ روحیه ایستادگی در برابر سلطه طلبان را مهم دانست و گفت: یکی از جهت گیری های مهم دولت توجه جدی به معیشت و اشتغال مردم باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم و اجرای با شکوه و با امنیت کامل این مراسم، گفت: مراسم به خوبی و با صلابت برگزار شد که در کمتر کشور دیگری چنین امنیتی وجود دارد، نکته مهم دیگر وجود تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای مختلفی که حتی بعضاً دوست و هم پیمان آمریکا هستند در این مراسم بود که نشان از عدم انزوای کشور ما بر خلاف خواست آمریکا دارد.

وی ادامه داد: هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور محترم صحبت های بسیار خوب و مفیدی را در مراسم تنفیذ مطرح کردند که امیدواریم رییس جمهور به حرف های خود عمل کند، امروز حفظ وحدت بسیار مهم است تا در کنار هم سبب سربلندی کشور عزیز جمهوری اسلامی شویم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم جهت گیری های دولت دوازدهم بر معیشت و اشتغال مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در مقابل سلطه طلبان، افزود: ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم، اما در عین حال باید در برابر استکبار جهانی هم بایستیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم حمایت از صنایع کوچک، اظهار داشت: هر کسی می تواند در هر محل کوچکی صنایع کوچک را راه اندازی کند که نیاز به سرمایه بزرگی هم ندارد و بدین وسیله می تواند حداقل نیازهای شخصی خود را مرتفع کند، در زمان قدیم بسیاری از کارهای کوچک بدون سرمایه در خانه ها انجام می شد و نیازی هم به مراجعه به صنایع بزرگ نبود، همین صنایع کوچک خانگی می تواند محل کسب درآمد و معیشت بسیاری از مردم باشد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه تصریح کرد: تا قبل از این پیروزی، رژیم صهیونیستی همواره در جنگ ها پیروز بود و دلیلش هم این بود که مسلمان ها بر عرب بودن خود بیشتر از مسلمان بودن تأکید داشتند، اما حزب الله لبنان با تکیه بر رهبری یک مرد بزرگ دینی و با قدرت ایمان در مقابل ارتش سر تا پا مسلح صهیونستی ایستاد و در 33 روز آن ها را به زانو درآورد، اسراییل مدعی است که یکی از قوی ترین ارتش های جهان را دارد.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: این وعده خداوند است که جمعیت اندکی با ایمان و اذن خداوند می توانند در مقابل عده زیادی پیروز شوند، امروز در سوریه هم همین وعده الهی محقق شده است و عده زیادی با امکانات فروان می خواهند بشار اسد را ساقط کنند و نظام سوریه را زمین گیر کنند اما نمی توانند.

آیت الله طباطبایی نژاد پیروزی مردم عراق بر داعش با وجود حمایت های آشکار ارتش امریکا را حاصل توکل به خداوند و قدرت ایمان دانست و ‏ابراز داشت: موشک های جمهوری اسلامی از کیلومترها فاصله به قلب استقرار داعش در دیرالزور اصابت کرد، اما آمریکایی ها مردم عراق و سوریه را بمباران می کنند و بعد هم به دروغ اعلام می کنند که اشتباه شده است که در هر صورت این نشان از ضعف آمریکایی ها دارد.

وی با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم«محسن حججی» به دست عوامل پلید داعش، گفت: داعشی ها حتی ظواهر شرعیات مسلم اسلام را هم رعایت نمی کنند، در اسلام نمی توان اسیر جنگی و زندانی را به قتل رساند، اما این داعشی ها به بدترین شکل ممکن اسیر عزیز ما را به قتل رساندند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تکریم و قدردانی از آزادگان جنگ تحمیلی، افزود: این که عزیزان آزاده ما همواره با همه جراحاتی که دارند توانسته اند روحبیه ایمان و انقلابیگری خود را حفظ کنند بسیار مهم است و این در کمتر کشوری در جهان وجود دارد و ما هم قدر این عزیزان را می دانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه اول نیز با اشاره به اینکه سنت استدراج خداوند همان عذاب نرم الهی است، تصریح کرد: اگر انسانی شکر نعمت های ‏خداوند را انجام نمی دهد و در عین حال خداوند نعمت های مادی خوبی هم به او می دهد باید بداند که گرفتار سنت استدراج ‏شده است، اما اگر انسان مؤمن شاکر باشد و وضع مالی خوبی هم داشته باشد این اصلاً اشکالی ندارد و مؤمن خوب می ‏تواند هم دنیا و هم آخرت را داشته باشد، مال حلال همان حسنه ای است که از خداوند در قنوت نماز می خواهیم که در دنیا ‏به ما عطا فرماید و اشکالی هم ندارد.‏‏

وی اظهار داشت: شکر نعمت های خداوند هم همه اش زبانی و به صرف گفتن الحمدالله نیست، بنابراین شکر خداوند ساده نیست، خداوند در ‏قرآن بارها می فرماید که اکثر بندگان شکرگذار نیستند، عدم شکر به معنای آن است که ندانیم و حواسمان نباشد که این ‏نعمت همه اش از ناحیه خداوند است و مال را در خلاف جایی مصرف کنیم که خداوند دستور داده است.‏

امام جمعه اصفهان بیان داشت: امام صادق(ع) می فرماید کمترین مرحله تشکر از خداوند آنست که بدانی نعمتی که به تو رسیده از ناحیه خداوند است، نعمت ‏نفس کشیدن هم از همان نعمت هاست، خداوند در قرآن مجید داستان های خوبی در زمینه عقوبت عدم شکر نعمت های ‏الهی آورده است. /869/‏پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات