۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۱۷۴۴۳

انتقاد آیت الله علم الهدی از اقدام برخی نمایندگان مجلس در مراسم روز تحلیف

امام جمعه مشهد گفت: آیا نمایندگان که عصاره ملتی هستند که نماد غیرت و مقاومت در سطح جهان است، باید به عکس گرفتن با زنی که به عنوان نقطه متمرکز پشتیبانی از اسرائیل در اتحادیه اروپا مطرح است، افتخار کنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی مقتدرانه حزب الله لبنان بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و عملیات موسوم به «وعده صادق»، این پیروزی را پایانی بر سلطه روانی این رژیم منحوس بر جهان اسلام دانست و گفت: با حماسه جوانان جان بر کف حزب الله، جنگ 33 روزه با شکست سنگین و ذلت اسراییل به پایان رسید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در طول 40 سال پس از شکست اعراب از اسراییل در جنگ 6 روزه، اسراییل به عنوان قدرت منحصر به فرد منطقه تصمیم گیرنده بود و تمام کشورهای منطقه و دنیای اسلام از تهدیدات اسراییل هراس داشتند و بر اساس این ترس و وحشت، راه برای تصرف و تجاوز اسراییل باز شده بود.

وی به بازخوانی شرایط شکل گیری این جنگ پرداخت و اظهار کرد: آمریکا و انگلیس تصمیم گرفتند اسراییل را بر منطقه حاکم کنند و از همین رو جنگی را برنامه ریزی کردند و همه امکانات استکباری به کمک اسراییل آمد؛ تا جایی که رایس،  وزیر خارجه وقت آمریکا گفت «با این جنگ خاورمیانه جدیدی را شکل خواهیم داد.»

جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت اسلامی شناخته شده است

آیت الله علم الهدی با بیان این که «پایان هراس مسلمانان از تهدیدات اسراییل» و «آشفتگی درونی رژیم صهیونیستی» دو نتیجه اولیه پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بود، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در همان لحظات نخست به شکست سنگین خود در جنگ 33 روزه اذعان کرد و در نتیجه پیروزی حزب الله، هراس مسلمانان از اسراییل از بین رفت؛ از طرف دیگر در خود رژیم صهیونیستی نیز یک اختلاف و بی اعتمادی به وجود آمد.

امام جمعه مشهد مقدس با یادآوری سایر دستاوردهای پیروزی حزب الله لبنان در این جنگ افزود: حزب الله و شخصیت رهبری آن، سید حسن نصرالله، در صدر شخصیت های اعراب منطقه درآمدند و پس از جنگ 33 روزه، حزب الله کابوسی برای اسرائیل شد به گونه ای که امروز پیوسته رژیم صهیونیستی را تهدید می کند. علاوه بر این، امنیت لبنان نیز پس از این جنگ افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش محوری نظام جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه، گفت: امروز مقاومت در برابر بینش جهانیان به عنوان نماد حماسه و غیرت مطرح است و نکته مهم اینجاست که محور این مقاومت، ایران و انقلاب اسلامی و رهبر عظیم الشأن انقلاب و ملت ایران هستند.

افتخار برخی نمایندگان مجلس به عکس با موگرینی مایه تأسف است

آیت الله علم الهدی ضمن ابراز انتقاد شدید از اقدامات دون شأن برخی مسؤولان نظام که در تضاد با روحیه انقلابی و شخصیت غیور ملت ایران است، تصریح کرد: آیا این درست است که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام راحل عصاره ملت است، به عکس گرفتن با یک زن دیپلمات غربی و اظهار وابستگی به او افتخار کنند؟ این اقدام مایه تأسف و افسوس است.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: آیا این نمایندگان که عصاره ملتی هستند که نماد غیرت و مقاومت در سطح جهان است، باید به عکس گرفتن با زنی که به عنوان نقطه متمرکز پشتیبانی از اسراییل در اتحادیه اروپا مطرح است و در برابر تحریم های نابکارانه و ضد برجام آمریکا حاضر به اعتراف به تناقض تحریم ها با برجام نشد، افتخار کنند؟

دغدغه مسؤولان به جای عکس گرفتن با موگرینی، واکنش به جنایات داعش باشد

وی با اشاره به این که خرج میلیاردی برای سفر برخی شخصیت های ضعیف النفس بین المللی به کشور و گردش و تفرج ایشان، با اصل «تعامل بین المللی» که رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ ریاست جمهوری مطرح فرمودند، منافات دارد، گفت: معنای تعامل با جهان چیست؟ صرف میلیاردها تومان پول برای حضور یک عده عنصر ضعیف النفس در عرصه سیاست جهانی که یکی از آن ها شخصیت دوم انگلیسی است که دو قرن است جز خباثت چیزی برای ما نیافریده است؟ هدف از این رفت و آمدها و گردش و تفرج چیست؟ آیا تعامل با جهان به معنای چنین رفتاری است؟

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: این حرکات با آبروی ما در سطح بین المللی و در برابر ملت های آزاده جهان که به ما دل بسته اند چه خواهد کرد؟ اگر دغدغه های ما شامل عکس گرفتن با موگرینی و نگرانی برجام باشد، در حالی که در کنار گوش ما وهابیت و داعش در روستای شیعه نشین میرزا اولنگ 200 شیعه را برابر چشم عزیزان شان سر ببرند و ناموس آن ها را به بردگی بکشند و ببرند، درست است؟

محکوم کردن جنایات داعش برای مقابله با این گروهک تکفیری کافی نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در برابر 12 کشته اتفاق تروریستی شارلی ابدو در فرانسه، دستگاه دیپلماسی ما تسلیت گفت و حامیان دولت نیز برای ابراز همدردی در برابر سفارت فرانسه شمع روشن کردند؛ با این وجود آیا صرف محکوم کردن جنایت داعش در کشتار 200 شیعه امیرمؤمنان(ع) و به بردگی درآوردن نوامیس آن ها کافی است؟

وی در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» که از سوی نمازگزاران نماز جمعه سر داده شد، اظهار کرد: وقتی دغدغه ما امور خوشایند آمریکا باشد، این مرگ بر آمریکا به سوی خود ما باز خواهد گشت. آیا با صرف محکوم کردن اقدام داعش در افغانستان دغدغه ای مرتفع می شود؟ ما معتقدیم این کشور قبه الاسلام است و تنها نقطه ای است که دم از حکومت مطابق با شریعت می زند. آیا چنین کشوری می تواند در برابر مظالمی که علیه شیعیان اتفاق می افتد، بی تفاوت باشد؟

آیت الله علم الهدی افزود: حداقل انتظار از مسؤولان دیپلماسی کشور وارد شدن در عرصه فعالیت و تشکیل هیأتی برای بررسی موضوع است تا ریشه جنایات تروریست ها برای همیشه قطع شود.

داعش انتقام شکست های خود را از شیعیان میرزا اولنگ گرفت

امام جمعه مشهد مقدس انگیزه داعش از کشتار شیعیان میرزا اولنگ را انتقام شکست های این گروهک تروریستی در سوریه و عراق قلمداد کرد و گفت: داعشی ها که از جوانان مدافع حرم سیلی خوردند و نابود شدند، به اهالی یک روستای بی پناه افغانی حمله کردند تا انتقام شکست های خود را از نوامیس مسلمانان بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: آن خانمی که برخی نمایندگان می خواستند با او عکس بگیرند، مبدأ همین جنایات است و آیا درست است که عصاره ملت ما به عکس گرفتن با او افتخار کند؟ ما در عرصه های سیاسی کشور به کدام راه رفته ایم که چنین اتفاقاتی می افتد؟/820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات