۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۵۱۷۴۰۰
عضو جامعه روحانیت مبارز:

راه اجابت حاجات، طلب آن از پروردگار با واسطه انبیا و اولیای مقرب الهی است

عضو جامعه روحانیت مبارز توسل به اولیای الهی را سنتی ثابت دانست و انبیا و اولیای الهی را پاک ترین انسان ها بر روی زمین و بندگان مقرب خداوند عنوان کرد و گفت: راه اجابت دعا واسطه قرار دادن انبیا و اولیای الهی است.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که سنت های خداوند متعال ثابت و لا یتغیر هستند که باید آن را پذیرفت، گفت: یکی از این سنت ها آن است که خداوند متعال می فرماید من را بخوانید تا دعایتان را اجابت کنم.

وی با بیان این که این سنت ثابت خداوند متعال است، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص)، چهارده معصوم و همه انبیا و اولیای الهی در هر عصر و زمانی هر آنچه می خواستند را از درگاه خداوند متعال طلب می کردند از جمله اینکه پیامبر(ص) طلب علم داشت و هر کس از خداوند آنچه را می خواهد، باید درخواست کند تا نصیبش می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که خداوند متعال از فکر و دل همه انسان ها آگاه بوده و لازمه براورده شدن حاجات خواندن اوست، ابراز کرد: باید خداوند را با حالت بکاء و گریه بخوانید، حاجاتتان را طلب کنید و انبیا، ائمه اطهار و چهارده معصوم را در این راستا واسطه قرار دهید که این راه برآورده شدن حاجات است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که در آیه 35 سوره مائده نیز آمده که خداوند متعال می فرماید مومنین از معصیت فاصله بگیرید و برای گفتگوی با خداوند از واسطه مقرب الهی یعنی انبیا استفاده کنید، خاطر نشان کرد: این یک اصل و قانون است و در این جریان اهل بیت که در نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند، آن را از خدا طلب کرده و خداوند روی آنان را زمین نمی اندازد.

وی توسل به اولیای الهی را سنتی ثابت دانست و انبیا را پاک ترین انسان ها بر روی زمین و بندگان مقرب خداوند عنوان و اظهار کرد: دعا را باید با دل شکسته بر زبان جاری کرد و امیدواریم تا به حق ثامن الحجج(ع) مشکلات امروز نسل جوان به خصوص فضای مجازی که از هر دشمنی خطرناک تر است، بی حجابی و بیکاری به کلی از کشور ریشه کن شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بر اساس این سنت همانطور که از ابتدای خلق بشر مرسوم بوده، راه نجات از منجلاب گناه و معصیت، زندگی پاک، صادقانه و شفاف در پرتو سیره ائمه و در راستای کسب سعادت دنیوی و اخروی است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات