۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۱۷۳۱۱

پاسخگویی به سؤالات اعتقادی ۴۴ هزار زائر و مجاور حرم حضرت معصومه

مدیر پاسخگویی، مشاوره و خدمات فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: در سال گذشته سوالات اعتقادی ۴۴ هزار زائر و مجاور آستان مقدس بانوی کرامت پاسخ داده شد.
پاسخگویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله‌زاده ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که در سال های اخیر با توجه به افزایش همجمه فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، میزان شبهات و سؤالات مردم در زمینه های مختلف افزایش یافته است، گفت: متأسفانه دشمن نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده و در نتیجه شبهات دینی و فرهنگی در میان این قشر افزایش یافته که برای تعمیق باورهای دینی و رسیدن به جامعه دینی مطلوب باید به درستی به این شبهات و سؤالات پاسخ گفته شود.

مدیر پاسخگویی، مشاوره و خدمات فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: یکی از اقدامات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای تعمیق معرفت دینی و پاسخگویی به سؤالات زائران و مجاوران ایجاد اداره پاسخگویی و مشاوره در راستای پاسخگوی به سؤالات و پرسش های زائران است.

حجت الاسلام فتح الله زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده از سوی اداره پاسخگویی، مشاوره و خدمات فرهنگی گفت: واحد خدمات فرهنگی ۵۳۰ اردوی زیارتی را در سال گذشته دنبال کرده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر در قالب اردوهای زیارتی مخاطب واحد خدمات فرهنگی بوده‌اند، تصریح کرد: بیان احکام برای پسران و سیره زندگی حضرت معصومه(س) برای دختران از جمله اولویت‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از فعالیت پنج دفتر ثابت و یک دفتر سیار به منظور پاسخ‌گویی به سؤالات زائران خبرداد و افزود: آمار مراجعان به دفاتر پاسخگویی به صورت میانگین ۲۲ هزار نفر مراجعه کننده است و در حال حاضر در حرم مطهر نزدیک به ۵۰ استاد کارشناس ویژه پاسخ‌گویی به سؤالات و ۱۲ استاد در بخش بیان احکام بین‌الصلاتین فعالیت دارند.

حجت الاسلام فتح الله زاده با تأکید بر این که در سال گذشته سوالات اعتقادی ۴۴ هزار نفر پاسخ داده شده است، گفت: همچنین قرائت نماز ۳۰ هزار نفر در حرم مطهر اصلاح شده است و ۲۷ هزار و ۴۵۰ نفر در سال گذشته برای دریافت مشاوره و راهنمایی به دفاتر مشاوره مراجعه کرده‌اند.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده به جذب اساتید افتخاری برای بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: سؤالاتی که در دفاتر مراجع تقلید و حرم مطهر حضرت معصومه(س) فراوانی بالایی دارد در لیست موضوعات اساتید بخش بیان احکام بین‌الصلاتین قرار می‌گیرد

مدیر پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی با اشاره به این که متأسفانه ضرورت کار فرهنگی برای کودکان و نوجوان در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که رهبری و امام نسبت به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای این قشر تاکید بسیاری داشته‌اند، افزود: رواق کودک بخش برادران ۲۲۰ اردوی دانش آموزی را پوشش داده و در قالب ویژه برنامه ترنم باران هشت برنامه شاخص رسانه‌ای با حضور دو هزار و ۷۰۰ نفر برگزار شده است.

وی با بیان این که مبلغان فرهنگی شکوفه‌های آسمانی نیز طی سه شنبه‌ها و پنج شنبه‌ها ویژه برنامه‌هایی را برای کودکان در حرم مطهر دنبال می‌کنند، اظهار کرد: شعار اصلی ما در بخش کودک و نوجوان کار تشکیلاتی و کادرسازی برای نظام است به همین علت با خانواده افراد در ارتباط بوده تا بتوانیم به خروجی مطلوبی برسیم.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده از برگزاری محفل نوجوانان انصارالمهدی ویژه دانش‌آموزان خبر داد و یادآور شد: حلقه‌های معرفت، پرسش و پاسخ، پرده‌خوانی و دیگر برنامه‌های مختلف در قالب این محفل برای نوجوانان برگزار شده است./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات