۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۱۷۲۷۹
فاجعه انسانی افغانستان در سکوت جهان؛

رسانه های امروز در یک نگاه

دریغ از یک پیام یا شمع!، تراژدی انسانی در میرزا اولنگ افغانستان، فاجعه و پنهان‌كاري در «ميرزا اولنگ»، نگاه قبيله‌اي به کابينه ملي بخشی از یادداشت هایی هست که رسانه های امروز به این موضوعات پرداختند.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دریغ از یک پیام یا شمع!، تراژدی انسانی در میرزا اولنگ افغانستان، فاجعه و پنهان‌كاري در «ميرزا اولنگ»، نگاه قبيله‌اي به کابينه ملي بخشی از یادداشت هایی هست که رسانه های امروز به این موضوعات پرداختند که در واقع بیشتر رسانه ها فاجعه انسانی افغانستان را محور اخبار خود قرار داده اند.

اکثرا رسانه های امروز بحث نخست خود را به موضوع فاجعه انسانی و تروریستی شیعیان افغانستان اختصاص داده اند که این فاجعه در سکوت رسانه های خبری جهان و مجامع بین المللی قرار گرفته است. نکته جالب این مساله اینکه دولت افغانستان و رسانه های دولتی این کشور هم با خط گرفتن از تروریست ها و کشورهای استکبار در سکوت کامل و سانسور خبری حادثه دلخراش به سر می برند.

با توجه به این فاجعه انسانی در افغانستان و همچنین کشورهای مسلمان دیگر مانند یمن، بحرین، میانمار، عراق و سوریه و... باید تا امروز این نکته آشکار شده باشد که چرا همه درگیری ها، جنگ ها و کشتارهای انسانی در کشورهای مسلمان خصوصا مناطق شیعه نشین اتفاق میافتد؛با کمی تامل می توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم که همه این درگیرها زیر نظر و سیاست های کشورهای غربی و استکبار خصوصا آمریکا طراحی و عملی می شود تا بتوانند با اختلاف و درگیری و سرگرم کردن آنها بین خودشان با فروش سلاح و بهره برداری از منابع های زیرزمینی منافع خود را از این کشورها به خوبی و بدون دغدغه به غارت ببرند.

بنابراین بیشتر رسانه های امروز به مساله بسیار تلخ و دلخراش تروریستی منطقه شیعه نشین افغانستان پرداختند و تحلیگران و کارشناسان نظرات و تحلیل های خود را در رابطه با این موضوع منتشر کردند که عناوین زیر نمونه هایی از یادداشت هایی هستند که در ذیل به آن اشاره شده است.

دریغ از یک پیام یا شمع!

روزنامه کیهان در تیتر روزنامه خود آورد: نیروهای داعش و طالبان در عملیاتی بی‌سابقه و مشترک و با حمل پرچم‌های خود، به روستای شیعه‌نشین «میرزا اولنگ» در استان «سرپل» یورش برده و ۶۰ غیرنظامی را به طرز هولناکی به شهادت رسانده و صدها نفر را به اسارت بردند.

ادامه مطلب...

تراژدی انسانی در میرزا اولنگ افغانستان

روزنامه وطن امروز نوشت: فاجعه‌ای دیگر علیه شیعیان هزاره افغانستان رقم خورد؛ بیش از ۶۰ شهید و صدها آواره در حمله شبه‌نظامیان به میرزا اولنگ که مورد بی‌توجهی دولت کابل قرار گرفته است.

ادامه مطلب...

فاجعه و پنهان‌كاري در «ميرزا اولنگ»

روزنامه جوان در یادداشت های خود نوشت: هنوز واكنش‌ها به دو حمله انتحاري در ميان نمازگزاران شيعه در شهر هرات افغانستان فروكش نكرده كه شيعيان اين كشور در منطقه‌اي ديگر، باز هم با فاجعه مواجه شدند.

ادامه مطلب...

نگاه قبيله‌ای به کابينه ملی

روزنامه جوان نوشت: حاميان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و خصوصاً خانواده او اين روزها پس از تحليف حسن روحاني از او عصباني هستند.

ادامه مطلب...

۳ شاقول و فرصت بهارستان

روزنامه کیهان نوشت: اعضای کابینه به عنوان سکان‌داران بازوهای دولت در حوزه‌های مختلف، در خط مقدم پیگیری و تحقق این جهت‌گیری سه‌گانه هستند و بی‌شک نمایندگان مجلس نیز در جلسات خود با این افراد و ارزیابی‌هایشان باید از این زوایا به بررسی میزان صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی بپردازند.

ادامه مطلب...

از فرماندهی تا سیاستمداری

روزنامه قدس در یادداشتی نوشت: از دنیای نظامی گری، جنگ و از لابلای تئورهای پیچیده نظامی، نه یکباره که آرام آرام پا به عالم سیاست گذاشت. برای آنها که از ابتدا « علی شمخانی» را با لباس های بی زرق و برق و خاکی دوران دفاع مقدس شناخته بودند، ورودش به عرصه سیاست شاید چندان خوشایند نبود.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است امروزه با وجود حوادث تروریستی و فاجعه انسانی در کشورهای اسلامی که با شنیدن آنها دل هر انسانی را به درد می آورد تحت نظر و نقشه ای شوم آمریکا است که هدف اصلی آنها بر هم زدن وحدت و اختلاف میان مسلمانان و جنگ و درگیری بین آنها است./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات