۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۷۱۶۹
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی به‌مثابه شرکت در آزمون است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی مسؤولیت‌پذیری آزمون است، گفت: در منطق اسلام و پیشوایان دینی پذیرفتن مسؤولیت به معنای شرکت در یک آزمون بزرگ است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، اظهار کرد: اسلام و آموزه‌های دینی و قرآنی درزمینهٔ مدیریت اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری شرایط و آداب و نکات ارزنده‌ای را مطرح کرده که توجه به آنها می‌تواند مدیریت کوثری و ارزشی را شکل دهد و چهره مدیریت را زیبا و دلپذیر سازد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اسلام به آسیب‌ها و آفت‌های مدیریت هم اشارات لطیفی داشته و نکته‌های باریک‌تر از مو را مطرح کرده که توجه به آن سبب مصونیت حوزه کار و تلاش و مدیریت می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی مسؤولیت‌پذیری آزمون است، خاطرنشان کرد: در منطق اسلام و پیشوایان دینی پذیرفتن مسؤولیت به معنای شرکت در یک آزمون بزرگ است.

وی اضافه کرد: چه‌بسا در این امتحان انسان‌ها جوهره کرامت خود را به منصه ظهور می‌رسانند و برخی هم بی‌ظرفیتی خود را به اثبات می‌رسانند؛ چراکه «عِندَ الامتِحانِ یکرَمُ المرءُ أو یهانُ».

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید: «الوِلایاتُ مَضامِیرُ الرِّجالِ»، افزود: بنا به فرموده این امام همام مسؤولیت‌ها و مدیریت‌ها، میدان‌های آزمون و مسابقه مردان است.

وی با بیان اینکه هر آزمونی مراتب و جایگاه‌های افراد را آشکار می‌سازد، گفت: بسیاری در میدان آزمون مدیریت جوهره شخصیت خود را نشان می‌دهند و توانایی و توانمندی خود را به اثبات می‌رسانند و روزبه‌روز و پله به پله ارتقای شخصیتی و مسئولیتی پیدا می‌کنند و عده‌ای هم مانند فواره زود بلند شده و به کمترین بهانه سرنگون می‌شوند.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: این حقیقت و واقعیت را امام علی (ع) در بیان دیگر تبیین کرده و فرموده: «فی تَقَلُّبِ الأَحوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ»؛ در دگرگونی‌های روزگار گوهر و جوهره مردان شناخته و دانسته می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بنابراین همه مدیران و مسؤولان باید بدانند که در میدان آزمون و مسابقه شرکت کرده‌اند و جایزه از آن کسانی خواهد بود که سرعت و سبقت را در پرونده کاری و مدیریتی خود داشته باشند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات