۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۰۴۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

روش های جذب گروه های تکفیری در جامعه

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعتقادات تکفیری ها در جامعه گفت: جهاد را رکن اساسی اسلام می دانند و کسی که جهاد را قبول نداشته باشد مسلمان نمی دانند، آنان صبر، ایثار و جهاد و دیگر مسائل را در حوزه تکفیری خود با مصادیق اوائل اسلام تطبیق می دهند.
حجت الاسلام علی بخشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام عبدالله علي بخشي، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در سالن ابن سینای همدان در نخستين كارگاه تخصصي آشنايي با گروه‌هاي تكفيري و وهابي اظهار داشت: راهبردهای گروه های تکفیری در حوزه جنگ نرم تمرکز بر آموزش و اختلاف افکنی در بین سنی و شیعه است.

وی با اشاره به فعالیت گسترده گروه های تکفیری در کشور اظهار داشت: در استان همدان و در غرب کشور تکفیری ها در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام علی بخشی افزود: آموزش مبارزه با کفر و شرک و تعیین مصادیق آنها اعم از حاکمان، طاغوت ها و کسانی که از دولت های آنان تبعیت می کنند از دیگر برنامه های آنان است.

وی ادامه داد: هر چند در زمینه تسلیحات بسیار قوی بوده ایم ولی در برخی مصادیق دچار غرور شدیم و خداوند هر گاه انسان دچار غرور شود انسان را با درک خسران به خود متوجه خواهد کرد.

استاد علوم استراتژیک ابراز داشت: در حوزه نظامی و امنیتی دست برتر را داریم اما در حوزه فرهنگی دچار آسیب های فروانی شدیم و دشمن توانست به راحتی فکر خود را در کشور وارد کند.

وی اظهار داشت: امروز گروه های تکفیری نقطه قوت آموزشی خود را بر روی مساله توحید متمرکز کرده اند و جبهه مقابل با آن را به آنان نشان می دهند و همه حاکمان بلاد اسلامی را کافر می دانند.

حجت الاسلام علی بخشی افزود: هر کسی که در برابر آنها بی تفاوت باشد و آنها را کافر خطاب نکند کافر است و بر روی مساله هجرت بسیار تکیه می کنند و به همین دلیل از سراسر جهان داوطلب دارند.

وی در پایان با اشاره به اعتقادات تکفیری ها در جامعه گفت: جهاد را رکن اساسی اسلام می دانند و کسی که جهاد را قبول نداشته باشد مسلمان نمی دانند، آنان صبر، ایثار و جهاد و دیگر مسائل را در حوزه تکفیری خود با مصادیق اوائل اسلام تطبیق می دهند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات