۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۰۴۱
انتقادها در مورد ترکیب کابینه دولت بالا گرفت؛

رسانه های امروز در یک نگاه

دولت پیرتر شد، معیارهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، کابینه جدید و انتظارات پیش رو، اولویت‌‌های اقتصادی– فرهنگی کابینه دوازدهم بخشی از یادداشت رسانه های امروز هستند.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دولت پیرتر شد، معیارهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، کابینه جدید و انتظارات پیش رو، اولویت‌‌های اقتصادی–فرهنگی کابینه دوازدهم بخشی از یادداشت رسانه های امروز هستند که انتخاب وزرا از سوی رییس جمهور مورد نقد و بررسی تحلیل گران قرار گرفته است.

با توجه به اینکه بیشتر نگرانی و انتقادی که در چهار سال گذشته به دولت وارد بود بالا بودن میانگین سنی و پیر بودن کابینه بود و اینکه رییس جمهور در مناظرات انتخابات به جوان کردن کابینه خود اشاره کرده بود ولی دیروز با معارفی وزرا به مجلس شورای اسلامی مشخص شد که میانگین سنی کابینه یک سال افزایش پیدا کرده است.

حال یک سوال که ذهن اکثر تحلیلگران و مردم را به خود درگیر کرده است اینکه آیا واقعا از میان این همه نخبه سیاسی، انقلابی و جوان نمی شود رییس جمهور وزیرانی را که میانگین سنی نسبتا پایین و خستگی ناپذیر دارند انتخاب کند؟!

متن زیر به تحلیل ها، یادداشت ها و سرمقاله های روزنامه های امروز اشاره می کند که اکثرا انتخاب وزرا و معرفی آن به مجلس را مورد بررسی و نقد قرار داده اند.

دولت پیرتر شد

وطن امروز در صفحه اول خود نوشت: سرانجام پس از چند هفته گمانه‌زنی‌ رسانه‌ای درباره کابینه دوازدهم، روز گذشته لیست پیشنهادی وزرای دولت دوازدهم تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد. اما سن کابینه نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه یک‌سال نیز افزایش پیدا کرده و به ۵۸ سال رسیده است.

ادامه مطلب...

معیارهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
روزنامه جام جام در یادداشتی نوشت: اگر نماینده مجلس بودم معیارهایم در بررسی وزرا فراجناحی بود، به خصوص در شرایط کنونی که تحت‌فشار بی‌سابقه‌ای از طرف برخی قدرت‌های بزرگ هستیم و فضای بین‌المللی تا حدود زیادی موافق سیاست مستقل ایران نیست.
ادامه مطلب...

کابینه جدید و انتظارات پیش رو
روزنامه جوان در یادداشتی به موضوع معرفی کابینه جدید اشاره کرد و نوشت: صرف‌نظر از هر گونه معیاری که رییس‌جمهور محترم برای معرفی کابینه خود داشته مجلس وظیفه سنگینی برای رأی اعتماد به این کابینه دارد و نباید فراموش کند که این کابینه قرار است مجری برنامه ششم توسعه باشد.
ادامه مطلب...

اولویت‌‌های اقتصادی–فرهنگی کابینه دوازدهم
روزنامه حمایت در یادداشتی نوشت: انباشت ثروت، بی‌توجهی به فقرا و زیر پا گذاشتن حقوق مستضعفین به بهانه ‌توسعه اقتصادی را نه تنها قبیح نمی‌داند، بلکه از نظر تئوریسین‌های این تفکر، امری لازم و ضروری است.
ادامه مطلب...

آیا در ایران قحط الرجال است؟!
روزنامه وطن امروز نوشت: اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌های لجستیکی- البته با بهای بسیار گزاف- سطح فروش نفت ما به قبل از تحریم‌ها رسیده است، آیا یک هنر مدیریتی است یا اینکه اتفاقی است که خواه ناخواه روی می‌داده است؟
ادامه مطلب...

سیاست و مدیریت سلفی
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود نوشت: رفتار مبتذل برای گرفتن عکس سلفی با یک مقام نیمه تشریفاتی غربی، آن قدر جلف بود که که روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا آن را «خود باختگی» و «شرم‌آور از نگاه مردم عادی» « توصیف کرد.
ادامه مطلب...

سند سازی ترامپی!
روزنامه وطن امروز طی یادداشتی نوشت: رفتارشناسی اسلاف جمهوری‌خواه ترامپ و برخی شواهد و قرائن از داخل کاخ سفید و کنگره نشان می‌دهد تیم کنونی کاخ سفید با جدیت پروژه سندسازی علیه جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند.
ادامه مطلب...

گفتنی است برای انتخاب نهایی وزیران منتخب رییس جمهور باید منتظر رای نمایندگان مجلس ماند که در روزهای آینده مورد رای قرار خواهد گرفت./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 

 

ارسال نظرات