۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۱۶۸۴۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تاریخ مطبوعات آذربایجان نیازمند موزه‌ای ارزشمند است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان با تاریخ پربارش نیازمند موزه‌ای در حوزه مطبوعات بوده است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز تجهیز و راه‌اندازی موزه مطبوعات تبریز اظهار داشت: تاریخ مطبوعات آذربایجان و تبریز نشان داده که همواره خبرنگاران و اصحاب رسانه این خطه نقش مهمی در پیشبرد و تحقق منافع ملی داشته اند.

وی با بیان این‌که آذربایجان با تاریخ پربارش نیازمند موزه‌ای در حوزه مطبوعات بوده است، خاطرنشان کرد: این گنجینه در میان مؤسسات و دستگاه های مختلف فرهنگی و مردم پراکنده است که برای تجهیز کامل این موزه بایستی همه پای کار آیند و تاریخ و هویت مطبوعاتی آذربایجان را احیا کنند.

محمدپور با اشاره به این‌که جمع‌آوری مستندات مطبوعاتی و رسانه ای، منجر به نمایش اسناد تاریخی مربوط به مطبوعات این خطه برای گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در قالب برنامه های تبریز 2018 خواهد بود، گفت: آن چه مسلم است؛ خبرنگاران امروز نیز پیرو اسلاف خود هستند و در تعالی استان نقش بسیار مهم و عظیم بر عهده دارند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جامعه مطبوعاتی استان با مشکلات عدیده بسیاری مواجه است، ادامه داد: آذربایجان در عرصه مطبوعات و رسانه پیشتاز بوده و مسؤولان بایستی در شأن و جایگاه این قشر فرهیخته رفتار و عمل کنند. 

همچنین مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که همت و عزم مدیریت عالی استان بر راه اندازی موزه مطبوعات تبریز است، اظهار داشت: طرح محتوایی موزه مطبوعات استان نوشته شده و به زودی با همکاری سازمان اسناد ملی کشور نسبت به تجهیز آن اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا موزه مطبوعات آذربایجان در لیست موزه های کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: ضرورت راه اندازی موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز به دلیل نقش بی بدیل مطبوعات و روزنامه نگاران این خطه در تاریخ مطبوعات ایران غیر قابل انکار است.

همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز در سخنانی از آمادگی شهرداری برای انتقال آنها به موزه مطبوعات آذربایجان خبر داد و گفت: اسناد متعدد تاریخی در مجموعه شهرداری تبریز وجود دارد، آماده ایم که این اسناد را به موزه مطبوعات آذربایجان تحویل دهیم تا برای عموم به نمایش گذاشته شود. 

گفتنی است، خانه تاریخی حریری در پیاده راه تاریخی تربیت یکی از 500 خانه تاریخی کهن شهر تبریز است که به شماره 2242، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و قرار است به عنوان موزه مطبوعات آذربایجان به زودی پذیرای گردشگران تبریز 2018 باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات