۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۱۶۳۴۶
سخنگوی بسیج مردمی:

درخواست انحلال بسیج مردمی ریشه قانونی ندارد

سخنگوی بسیج مردمی عراق درخواست برای انحلال این نهاد را دارای ریشه و اساس قانونی ندانست و تاکید کرد: بسیج مردمی تشکیل شده تا باقی بماند.
احمد الاسدی سخنگوی حشد الشعبی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الاسدی سخنگوی بسیج مردمی عراق در سخنانی تصریح کرد: همه گفته های مطرح شده درخصوص انحلال حشد الشعبی مبنای قانونی و حقوقی ندارد.

وی تصریح کرد: حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح به وضوح درباره هیأت حشد الشعبی صحبت و تاکید کرد که این هیأت منحل نخواهد شد زیرا بخشی اساسی از ساختار امنیتی عراق به شمار می رود.

الاسدی افزود: حشد الشعبی براساس فتوی مرجعیت دینی تشکیل شد و به طور مستقیم با دولت مرتبط است.

وی تصریح کرد: سرنوشت حشد الشعبی واضح است. آینده حشد الشعبی نظیر حال حاضر آن است. حشد الشعبی تشکیل شده تا باقی بماند؛ بویژه بعد از تصویب قانون مربوط به آن در مجلس نمایندگان عراق.

سخنگوی هیأتحشد الشعبی درباره شرکت نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی منطقه تلعفر از دست گروه تروریستی داعش گفت: العبادی به وضوح درخصوص مشارکت حشد الشعبی سخن گفت و تصریح کرد که این نیروها در نبرد تلعفر شرکت خواهند داشت.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر جمعه گذشته پیشنهاد داده بود که "عناصر منضبط" حشد الشعبی در نیروهای مسلح عراق ادغام شوند یا زیر نظر دولت این کشور با رعایت یک سری شروط سخت قرار گیرند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات