۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۶۱۳۹
امام جمعه چوئبده آبادان:

حج نماد وحدت و استحکام دین اسلام است

امام جمعه چوئبده آبادان گفت: موسم عظیم حج نمایش عظمت، وحدت، استحکام و قدرت دین مبین اسلام در قبال کفار و بدخواهان این دین الهی است.
بیت الله حج مسجدالحرام

حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه چوئبده آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن موسم عظیم حج ابراهیمی و اهمیت آن در اسلام، اظهار داشت: موضوع حج یکی از واجبات دین مبین اسلام و نماد وحدت و استحکام دین مبین اسلام در قبال کفار و دشمنان است.

امام چوئبده با تبیین توطئه های اخیر دشمنان بر علیه اسلام و وحدت امت اسلامی، خاطرنشان کرد: بیگانگان چندسال اخیر با کینه توزی ها و تفرقه افکنی ها کمر همت را بر دشمنی اسلام و وحدت مسلمانان بستند و درصدد ضربه زدن به صفوف وحدت آمیز مسلمانان هستند.

رییس شورای عمومی چوئبده آبادان در ادامه بیان داشت: دشمنان و کفار از بدو ظهور دین مبین اسلام با این دین الهی دشمنی می کردند اما شاهد آن هستیم که چند سال اخیر دشمنی ها به طور جدی و علنی از سوی آنان صورت می گیرد تا وحدت و آرامش مسلمانان را متلاشی کنند.

حجت الاسلام سیلاوی درباره عظمت و جایگاه حج ابراهیمی در وحدت مسلمانان، تصریح کرد: کنگره عظیم حج اگر با هوشمندی و بصیرت مسلمانان در جهت وحدت و برائت از مشرکان از سوی همه آنان صورت بگیرد قطعا فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان امت اسلامی خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به کینه توزی استکبار جهانی و ضربه زدن آنان به اسلام، بیان داشت: در سال های گذشته یکی از ماموران و مسؤولان سازمان سیای آمریکا به طور علنی اعلام کرد که اگر ما بخواهیم از اسلام و ضربات مهلکی که به منافع ما وارد کرده راحت شویم، دو شهر مکه و قم را باید نابود و بمباران کنیم.

امام جمعه چوئبده آبادان افزود: شهر مکه مکرمه به دلیل تجمع وحدت آمیز مسلمانان در کنگره حج و شهر قم به خاطر اینکه لایه فکری جهان اسلام است و نقش نرم افزاری را برای امت اسلامی ایفا می کند، مورد توجه دشمنان قرار گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چوئبده آبادان در پایان با اشاره به مقوله وحدت از دیدگاه رهبری عظیم الشان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید و تصریح کردند که مردم باید متحد باشند و از دو دستگی مردم به موافق و مخالف پرهیز شود چرا که با حفظ وحدت جامعه و امت اسلامی، قطعا امنیت ملی و اجتماعی هم محقق می شود./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات