۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۱۶۱۰۶
ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری:

اعتقاد به امام زمان بدون تبعیت از ولایت فقیه ممکن نیست

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: برای رسیدن به امام زمان(عج) و اینکه اعتقاد افراد به مهدویت صحیح باشد، باید به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشیم.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید عباس قریشی، ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری جمعه شب در جلسه سخنرانی که در مسجد اصحاب کساء شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: متأسفانه در شرایط فعلی در جامعه ناهنجاریهایی وجود دارد که باید افراد مأمن و متعهد و ملتزم به مبانی انقلاب اسلامی برای رفع آنها با انجام فعالیتهای فرهنگی نظام یافته و منظم وارد عمل شوند.

وی با اشاره به حدیث«کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلَّا الله حِصنی فَمَن دَخِلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشَرطِها و شُروطِها وَ اَنا مِن شُروطِها» از امام رضا(ع) اظهار کرد: ولایت یکی از مهمترین نعمتهای الهی است که خداوند به پیروان اهل بیت(ع) اهدا کرده است و باید قدردان آن باشیم؛ ولایت همواره از گمراهی پیروان خود جلوگیری کرده و مزیتهای زیادی برای آنان در مقایسه با کسانی که به آن ولایت اعتقاد ندارند، ایجاد کرده است.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: دشمن برای تخریب شخصیتهای مذهبی و با هدف از بین بردن اعتقاد به ولایت در بین شیعیان و مردم ایران تلاشهای زیادی را انجام داده است، دشمنان ما می‌خواهند اینگونه القا کنند که اعتقاد به ولایت اهل بیت(ع) باعث ایجاد اختلاف بین ما و دیگر مسلمانان شده است و برای اتحاد با دیگران باید به قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص) اکتفا کنیم.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: اقامه نماز و روزه و سایر عبادات اسلامی تنها در سایه پذیرش ولایت پذیرفته می‌شود، هیچ عملی از کسانی که ولایت را نمی‌پذیرند یا با آن مخالف هستند قبول نخواهد شد، این مسأله را آیات و روایات زیادی تأیید می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: باید تاریخ دوران خلافت و خانه نشینی حضرت علی(ع) و خطبه‌ها و نامه‌های ایشان در آن دو زمان به دقت مورد بررسی قرار گیرد، در دوران سکوت سیاسی و خلافت ایشان مسلمانان ظاهری ضربات زیادی به ایشان و پیکره اسلام وارد کردند.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نباید اجازه دهیم که تاریخ بار دیگر تکرار شود، امروز هم دشمن به دنبال خانه نشین کردن ولایت است، اگر بار دیگر ولی خدا از صحنه جامعه به کنار گذاشته شود دیگر تضمینی برای بازگشت ولایت به صحنه زندگی اجتماعی وجود ندارد و کسی نمی‌داند چه مصائبی بر اثر این رویداد ناگوار ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام قریشی تأکید کرد: ولایت رکن هدایت است، برای رسیدن به امام زمان(عج) و اینکه اعتقاد افراد به مهدویت صحیح باشد، باید به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشیم؛ هر کسی در این زمان مسؤول است که هم خود را از فتنه‌ها حفظ کند و هم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، دیگران را نسبت به این مسأله آگاه کند، البته منظور فعالیتهای فرهنگی سالم و بدون حاشیه و با در نظر گرفتن مصالح جامعه است، معنای آتش به اختیار که رهبری فرمودند نیز همین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امروز جامعه به سیاست و اخلاق پیامبر(ص) نیاز دارد، برخی افراد کارهایی انجام می‌دهند که دلهای مؤمنان و افراد انقلابی رنجیده می‌شود؛ سیاست اسلامی مبتنی بر صداقت و خدمت صادقانه است اما برخی افراد باز هم می‌خواهند کارهای خود را با سیاست غربی که آکنده از دورغ و تلاش برای استعمار و استثمار دیگران است، منطبق کنند.

ارشد عقیدتی، سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: اصولگرایان و نیروهای انقلابی نباید تنها در زمان انتخابات فعالیت داشته باشند، این افراد که دغدغه دین و انقلاب و حفظ ارزشهای ولایی را دارند باید در این زمان هم برای انتصاب مدیران رده‌های میانی کشور پیشنهادات خود را مطرح کنند تا حداقل از این طریق به رسالت الهی و انقلابی خود عمل کرده باشند.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: اینکه از جریان امور کناره بگیریم و فقط منتظر ایامی همانند انتخابات باشیم صحیح نیست، مگر انقلابی بودن فقط به ایام انتخابات خلاصه می‌شود؟ در شرایط فعلی کشور مشکلات زیادی در بخشهای اقتصادی و فرهنگی دارد که برای حل آنها همه افراد و گروه‌ها باید با همه توان در صحنه حاضر شوند./868/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات