۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۵۷۷

نخست‌وزیر عراق از مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی سایر نقاط عراق خبر داد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که در نبرد آزادسازی «تلعفر»، کلیه سرویس‌های امنیتی، نیروهای بسیج مردمی و عشایر مشارکت خواهند داشت.
بسیج مردمی عراق «الحشد الشعبی»

به گزارش خبرگزاری رسا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که طرح آزادسازی «تلعفر» با مشارکت کلیه سرویس‌های امنیتی و نیروهای داوطلب بسیج مردمی و بسیج عشایری ترسیم شده است.

وی طی سخنانی که در تلویزیون رسمی عراق پخش شد و پایگاه خبری «السومریه نیوز» نیز آن را منتشر کرد، گفت: کشور به  یک طبقه سیاسی ملی مشابه فرماندهان ارتش که برای شکست داعش از هم پیشی می‌گیرند، نیاز دارد. کشورهای جهان در نبرد با داعش در عراق مشارکت کردند زیرا متوجه قصد حقیقی عراق برای مبارزه با داعش شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما می‌خواهیم در روابطمان با کشورهای دیگر، توازن ایجاد کنیم و منافع خود را فدای هیچ کشوری نخواهیم کرد. یک طبقه در عراق وجود دارد که نمی‌خواهد دولت عراق روی عافیت و سلامت را ببیند و در کنار آنها، برخی گروه‌های تروریستی نیز این‌چنیند.

العبادی تاکید کرد: تاجران جنگ نمی‌خواهند ما بر داعش پیروز شویم زیرا صلح مانع تجارت مستمر آنها خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق افزود: طرح آزادسازی تلعفر با مشارکت کلیه سرویس‌های امنیتی و الحشد الشعبی و الحشد العشایری تدوین شده و ما می‌خواهیم در کلیه استانهای کشور سازندگی کنیم زیرا کل کشور تحت تاثیر جنگ با تروریسم قرار گرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات