۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۰۷۸
آیت الله جنتی:

دشمنان برای تضعیف جایگاه رهبری به سپاه حمله می‌کنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری، نسبت به تخریب نهادهای انقلابی به خصوص سپاه انتقاد کرد و هدف از این هجمه‌ها را تضعیف جایگاه رهبری دانست و از هوشیار نخبگان و خبرگان در برابر این حملات خبر داد.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز پنجشنبه 5 مرداد در دومین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در محل دبیرخانه این مجلس، گفت: امروز شاهد هستیم در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها متوجه کشور می‌شود، عده‌ای به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله می‌کنند. 

وی افزود: برخی چون نمی‌توانند به جایگاه رهبری آسیب وارد کنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همواره در حال خدمت رسانی است را مورد هدف قرار می‌دهند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قطعا حمله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تفنگدار معرفی کردن آن نوعی از پیاده کردن اهداف آمریکا است.

آیت الله جنتی با تبریک دهه کرامت، عنوان داشت: نامگذاری دهه کرامت ابتکار بسیار خوبی است و باید به هر بهانه‌ای ارتباط خود را با ائمه بیشتر کنیم. 

وی افزود: در خصوص سیره زندگی آیت الله مشکینی نیز باید صحبت کنیم، زیرا وی خدمات زیادی را داشت و از نظر اخلاقی نیز اهل قرآن بود. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه ویژه خبرگان رهبری، اظهار داشت : بدون شک خبرگان رهبری در بالاترین جایگاه در میان ارکان نظام قرار دارد. خبرگان رهبری با قلب نظام سر و کار دارد. 

وی تاکید کرد: وظایف اعضای خبرگان رهبری فراتر از آن است که تنها در جلسات عادی و از پیش تعیین شده شرکت کنند. باید اعضای خبرگان رهبری در همه مسائل به خصوص موضوعات مرتبط با مقام ولایت ورود کنند. 

آیت الله جنتی انقلابی بودن را یک معیار بسیار مهم دانست و اظهار داشت : باید اعضای خبرگان رهبری علاوه بر انقلابی بودن، انقلابی نیز عمل کنند. دقیقاً باید توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب نیز خبرگان رهبری را به امر انقلابی‌گری تشویق کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: باید اعضای خبرگان رهبری به صورت فردی و جمعی در امر انقلابی‌گری کوشا باشند. ضمنا موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب روی آنها حساسیت دارند را مدنظر قرار دهند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری، فتنه را موضوع حساس همیشگی معرفی کرد و گفت: باید در همه حال موضوع فتنه را مدنظر قرار داد. همواره باید تلاش کرد نفوذ فتنه‌گران در دستگاه‌های اجرایی مهم خنثی شود، زیرا هدف اصلی فتنه‌گران نفوذ در پست‌های اجرایی است. 

وی موضوع براندازی را نیز یکی دیگر از خطرات دوران کنونی دانست و تاکید کرد: خواهش من از تمام اعضای خبرگان رهبری این است که موضوع براندازی را بسیار جدی بگیرند. دشمن همواره به دنبال براندازی است و دقیقا راه خود را از داخل کشور باز می‌کند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با مشخص کردن هدف غایی دشمن، گفت: دشمن تمام ضربه‌های امنیتی، اقتصادی، نظامی  و سیاسی خود را وارد می‌کند تا در نهایت اسلام را از بین ببرد. 

وی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم و علاوه بر آگاهی بخشی، بصیرت افزایی نیز داشته باشیم. ضمن این‌که همواره باید تمام مسایل جهان اسلام را نیز مورد توجه داشته باشیم. 

آیت الله جنتی با رمزگشایی از جریان تحریم‌ها، اظهار داشت: امروز سنگین‌ترین تحریم‌ها از سوی دشمن متوجه نظام می‌شود تا در نهایت رهبری جامعه را بکوبند. 

وی ادامه داد: در خصوص تخریب‌های داخلی که صورت می‌گیرد باید همه خود را مسئول بدانیم. بنده نیز در این خصوص اقدام مهمی را انجام داده‌ام که بعدها شاید در خصوص آن صحبت کنم. 

وی گفت: علما و خطبا باید بسیار فعال باشند، ضمن اینکه مساله آتش به اختیار موضوع حساسی است که باید مورد توجه همه قرار بگیرد. 

آیت الله جنتی در پایان گفت: امروز در فلسطین انتفاضه جدیدی شکل گرفته است که بسیار مهم است. همگی باید بدانیم که موضوع مسجد الاقصی، مساله قلب جهان اسلام است.  /۸۵۶/ ۲۰۱/ص

 

ارسال نظرات