۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۱۳۷۰۷
رییس مرکز فقهی جواد الائمه تبیین کرد؛

شأنیت و جایگاه برجسته دختران در تمدن اسلامی و شیعی

رییس مرکز فقهی جواد الائمه گفت: در همه مکاتب و تمدن های جهانی از ابتدای آفرینش تا به امروز هیچ تفکر و اندیشه ای همچون تمدن اسلامی و شیعی به دختران و زنان از جایگاه احترام و عزت نگاه نکرده که این قابل تامل است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه(ع)، در گفت‌وگو با رادیو خراسان با اشاره به جایگاه دختر در دین مبین اسلام گفت: بهترین راهکار برای تبیین جایگاه دختر فرمایشات معصومین است.

وی با بیان این که اهل بیت عصمت و طهارت دختر را قسمتی از جگر انسان و نور چشمان می دانند و بنا به گفته رسول الله مقام دختر فوق یا هم طراز با مقام عظیم الشان مادر است، تصریح کرد: دختر به عنوان موهبت الهی است و عملا نمایانگر عنایت و توجه ویژه و خاص خداوند متعال به بندگان است.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه ادامه داد: هنگامی که به رسول الله(ص) خبر رسید که خداوند به شما دختری عنایت کرده ایشان فرمودند خداوند متعال گلی به من داده که رایحه آن خانه من را معطر می کند و برای  بوییدن این گل لحظه شماری می کنم.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که در روایات آمده مستحب است هر کس خداوند به او دختر عطا نکرده به صورت خالصانه و عاجزانه به درگاه ایزد متعال دست به دعا و مناجات بردارد تا خداوند به او دختر عنایت کند، تصریح کرد: دختر اشرف مخلوقات عالم است و پیامبر فدای شخصیت دخترش می شود تا به دختر مقام، منزلت و جایگاه ویژه ای که دین معین کرده را بیان کند.

وی با بیان این که هر کس دختر خود را خوشحال کند، فردای قیامت خداوند متعال در بزنگاهی حساس او را خرسند و خشنود می کند، یادآور شد: شخصی نزد امام صادق(ع) آمد و از دختر اکراه داشت که امام فرمودند اگر خداوند متعال بخواهد هدیه زیبنده به تو بدهد دختر عنایت می کند همانطور که جایگاه برجسته ای نیز در روایات برای او بیان شده است.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که مقام و عظمت دختر از ویژگی و جایگاه والایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: در برابر تفکر کفار که دختران را زنده به گور می کردند خداوند در بیانات و روایات معصومین جایگاه خاصی به او داده تا این تفکر پست کفار رنگ باخته و شانیت آنان در تفکر دینی و مذهبی بهترین مدعا برای مقابله با اینگونه تفکرات است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: در همه مکاتب و تمدن های جهانی از ابتدای آفرینش تا به امروز هیچ تفکر و اندیشه ای همچون تمدن اسلامی و شیعی به دختران و زنان از جایگاه احترام و عزت نگاه نکرده که این قابل تامل است./864/پ203/ب1

ارسال نظرات