۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۳۶۸۵
حجت الاسلام مرادی:

ارتباط عاطفی بین خانواده ها بسیار ضعیف است

حجت الاسلام شهاب مرادی گفت: ارتباط عاطفی در جامعه ضعیف است که نباید اینطور باشد بلکه باید ابراز محبت بین اعضای خانواده بیشتر وجود داشته باشد.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، مراسم باشکوه جشن میلاد حضرت معصومه(س) در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسئولین در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار شد ، ابتداء حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی کارشناس خانواده ، ازدواج و جوانان ، گفت : خداوند به جنس مونث رئوف تر از جنس مذکر است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) اظهار کرد: اگر مردان می‌خواهند از رافت ویژه خداوند برخوردار شوند به محارم خود محبت کنند .

مرادی با بیان اینکه در روایات اسلامی دختر نشانه رحمت الهی است ، افزود: ابراز محبت به فرزندان به ویژه به فرزند دختر در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تاکید است .

وی در ادامه اذعان کرد: نوازش روزانه فرزندان، سنت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است و رسول خدا هر روز خود را با دست کشیدن بر سر فرزندان آغاز می‌کردند. 

این کارشناس خانواده خاطرنشان ساخت : دین بسیار عطوف و مهربانی داریم و نباید رفتار چکشی و خشن با فرزندان داشته باشیم و معیارمان به غلط این باشد و این را هم به فرزرندان بقولانیم که اگر نمره خوبی بگیرند دوستشان داریم.

وی یادآور شد: مهمترین موضوع این است بچه‌ها و دخترانمان را دوست داشته باشیم چرا که فرزندان با مهربانی رشد می‌کنند.

مرادی اضافه کرد: فرزندان نیاز به توجه دارند ، بوسیدن و نوازش کردن ساده ترین نوع محبت و حداقل کاریست که می‌توان انجام داد و فوت و فن خاصی نمی‌خواهد.

وی اظهار کرد : فرزندانمان را وقتی کودک هستند می‌بوسیم و نوازش می‌کنیم و محبت می‌کنیم اما در بحرانی ترین روزگار فرزندان مانند دوران بلوغ آنها را رها می‌کنیم.

این کارشناس خانواده در ادامه گفت : ارتباط عاطفی در جامعه ضعیف است که نباید اینطور باشد بلکه باید ابراز محبت بین اعضای خانواده بیشتر وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد : اگر پدر و مادر غمخوار دختران باشند نیازی نیست در فضای مجازی خود را بروز دهد تا گرفتار افراد شیاد و فریبکار شود که محبت دروغین عرضه می‌کنند.

مرادی اظهار داشت: پدر و مادر پناه فرزندان باشند و این پناه بودن ، محدود به فرزندان خودشان هم نیست اگر در اقوام یتیم وجود دارد مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی درباره تربیت پسران هم گفت: پسران باید مسئولیت پذیر ، عشق ورز ، فداکار و مهربان تربیت شوند ، مرد باید فدای زن و بچه بشود و زن و فرزند باید قدردان مرد خانه باشند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات