۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۱۲۵۱۷

دیدار شهردار و مدیران ارشد شهری قم با مدیر جامعه‌الزهرا

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مدنی، تعامل و همکاری طرفینی جامعه‌الزهرا(س) با شهرداری قم را گشایشی برای مردم قم و در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی این موسسه و ذخیره‌ای ماندگار برای گسترش بیش از پیش بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع دانست.
مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س)، نشست مشترک مدیر و تیم فنی مهندسی جامعه‌الزهرا(س) با شهردار و مدیران ارشد شهری قم در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید محمود مدنی»، مدیر جامعه‌الزهرا(س)، دکتر «سیدمرتضی سقاییان‌نژاد»، شهردار قم، مهندس «ابراهیم معتمدی»، قائم‌مقام شهردار، مهندس «غلامرضا جانقربان»، سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری، مهندس «مجید متین فر»، شهردار منطقه چهار قم، «حمیدرضا عابدی خرسند»، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم و «علی درزی رامندی»، معاون اداری و مالی جامعه‌الزهرا‌(س)، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمد کیانی»، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا‌(س) و مهندس «حسن گرجی» و تیم فنی مهندسی جامعه‌الزهرا‌(س) برگزار شد.

تعامل و همکاری طرفینی جامعه‌الزهرا(س) با شهرداری قم، گشایشی برای مردم قم و در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه است

مدیر جامعه الزهرا(س) در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم و ضرورت رفع مشکلات ناشی از توسعه ناگهانی این شهر، عنوان کردند: به عنوان یک شهروند قمی، از مدیریت علمی شما در مسیر رفع مشکلات شهری در قم سپاسگزارم.

حجت الاسلام مدنی در ادامه با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س)، یادگار حضرت امام خمینی(ره) و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است؛ به نگاه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به این مجموعه اشاره داشته و تصریح کردند: جامعه الزهرا(س) تنها حوزه علمیه خواهران است که مدیر آن از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) منصوب می‌شود.

حجت الاسلام مدنی همچنین به دانش‌آموختگی بیش از پنجاه هزار بانوی طلبه ایرانی و بیش از هفت هزار بانوی طلبه غیرایرانی در این موسسه اشاره کردند و گسترش و تبلیغ علوم اسلامی در اقصی نقاط جهان را از برکات بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع برشمردند.

مدیر جامعه الزهرا(س)، از تدوین و تنظیم برنامه‌های جدید و بی‌سابقه به منظور تعلیم و تربیت بانوان مجتهده در این مؤسسه خبر دادند و با اشاره به وجود دیگر ظرفیت‌های جامعه الزهرا(س) همچون مهد کودک، مدارس دخترانه هدی در تمامی دوره‌های تحصیلی در قم، دبیرستان‌های هدی در شهرستان‌ها، دانشکده علوم و معارف اسلامی هدی و مراکز و آموزشگاه‌های تخصصی در این مجموعه، اظهار داشتند: گستره آموزشی این مؤسسه به مصداق حدیث منسوب به «اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد؛ ز گهواره تا گور دانش بجوی»، از دوران شیرخوارگی و خردسالی تا سطوح عالی علمی حوزه را در بر می‌گیرد.

ایشان، تعامل و همکاری طرفینی جامعه الزهرا(س) با شهرداری قم را گشایشی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه و ذخیره‌ای ماندگار برای گسترش بیش از پیش بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع دانستند.

آمادگی شهرداری قم جهت هر گونه همکاری با جامعه‌الزهرا‌(س)

سقاییان نژاد نیز با بیان اینکه در نیت‌ها تفاوتی وجود ندارد؛ اظهار داشت: اهداف هر دو مجموعه به نحوی در راستای توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی به عموم مردم است.

شهردار قم، ضمن برشمردن برخی فعالیت‌های شهرداری در دوره خدمت ایشان، عنوان کرد: شهر قم در مسیر توسعه خدمات شهری به مساعدت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیاز دارد.

 وی اقداماتی در حوزه زیست محیطی، افزایش سرانه فضای سبز شهروندی، ترمیم معابر شهری، تدابیری در جهت بهبود مشکلات ترافیکی و عبور و مرور شهروندان و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به قم، را از جمله خدمات و برنامه‌های شهرداری در این دوره عنوان کرد.شهردار قم در ادامه با تبریک به جامعه‌الزهرا(س) به دلیل فعالیت ارزشمند کشوری و بین‌المللی، آمادگی شهرداری قم جهت هر گونه همکاری و حمایت را اعلام نمود.

در پایان این نشست، حاضران در مذاکراتی تخصصی، ظرفیت‌های دوجانبه همکاری میان جامعه‌الزهرا(س) و شهرداری را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد جلسات کارشناسی در این زمینه ادامه یابد./968/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات