۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۱۲۱۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاص در عمل، سبب کاهش تخلفات اداری در کشور می شود

عضو شورای عالی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها تنها شعار اخلاص در عمل را سر می دهند، گفت: کارمندی که اخلاص دارد،​ نوع رفتارشان مشخص است و در آنجا کم کاری و سوء استفاده نیست.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان نکا، دستگیری از محرومان و مستمندان را یکی از وظایف هر فرد مسلمان عنوان کرد و گفت: گشودن گره از یک از یک مؤمن اجر و ثواب بالایی دارد.

وی  با بیان این که کمک به محرومان و گروه های نیازمند به یک فرهنگ عامه در ایران اسلامی تبدیل شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران که بر پایه حضور مردم به ویژه محرومان و طبقات پایین جامعه شکل گرفت با شعار کمک به همین اقشار به پیروزی قاطع دست یافت.

امام جمعه نکا با اشاره به این که انسان مؤمن باید همواره در مسیر خیر و خیرخواهی قدم بردارد، تصریح کرد: هیچ عملی در دنیا بالاتر از گره گشایی از کار دیگران نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمات سازمان بهزیستی در طول دوره های اخیر بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: خدمات حمایتی این سازمان از بروز بسیاری از مشکلات و بحران های اجتماعی در جامعه کاسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سازمان بهزیستی در کنار فعالیت های حمایتی خود نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارد، گفت: امروز متأسفانه جامعه ما با بسیاری از این آسیب های مهم اجتماعی مواجه است که خسارت های جبران ناپذیری به جامعه وارد کرده است.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز مهم ترین راه مقابله با این آسیب های اجتماعی آگاهی بخشی و اقدامات فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: متأسفانه بخش مهمی از گروه های آسیب پذیر جامعه با خطرات و خسارت های این آسیب ها آشنایی ندارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آسیب های مهم اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و بدحجابی بنیان خانواده های ایرانی را متزلزل و سست کرده اند، خاطرنشان کرد: دشمن با گسترش این آسیب ها در جامعه تلاش می کند خانواده های ایرانی را از درون متزلزل و بی اثر کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید برای جلوگیری از گسترش های آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی و مشاوره ای هستیم، تصریح کرد: متأسفانه این آسیب ها امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلامی ما را تهدید می کند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که دشمن در تلاش است با گسترش این آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه پروژه دین زدایی در جامعه اسلامی را کلید بزند، خاطرنشام کرد: کمرنگ شدن دین و ارزش های اسلامی در جامعه خطر بزرگی است که امروز جامعه ما را تهدید می کند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که خداوند در قرآن مجید، ​در رابطه با ضعفای حلق و مستضعف توجه ویژه ای کرده است، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت کمک به محرومان و مستضعفان جامعه بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها مستضعف جسمی و ذهنی هستند، افزود: این ضعفای خلق همیشه مورد عنایت خاص خدا هستند به ویژه ضعفای جسمی، ​ذهنی که خودشان مقصر نیستند به همین دلیل خداوند متعال به خادمان این قشر هم خدا عنایت خاصی دارد. 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که خدمت به محرومان و گروه های آسیب پذیر جامعه به حتم افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نخواهد شد، گفت: فعالان این عرصه باید قدر این ارزش معنوی و اخلاقی کار خود را بدانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمتی که به ذات باشد ارزش است، تصریح کرد: همه اعمال دیگر اگر از این اکسیر به همان مقدار برخوردار باشند ارزشمند است و خداوند درون را نگاه می کند و به ارزش های ظاهری توجهی ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت علی(ع) با انفاق انگشتر هنگام  نماز، ​آیه برای ایشان نازل می شود، خاطرنشان کرد: انگشتر ارزش مالی نداشت اما اخلاص آن عمل مهم بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که کاری که در جهت خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه باشد بهترین و شرافتمندانه ترین کارها است، تصریح کرد: خدمت رسانی به به بهترین مخلوق خدا به حتم دارای ارزش و ثواب بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اشتغال در مجموعه ای که رسالت کمک به محرومان و گروه های آسیب پذیر جامعه را بر عهده دارد از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اخلاص در کار از اهمیت بالایی برخوردار است که در این نوع اشتغال کاملاً برجسته است و همین رمز موفقیت در این بخش است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاص در عمل عامل پیشرفت و تعالی است، تصریح کرد: عملی که در آن اخلاص نباشد به حتم به نتیجه نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها تنها شعار اخلاص در عمل را سر می دهند، افزود: کارمندی که اخلاص دارد،​ نوع رفتارشان مشخص است و در آنجا کم کاری و سوء استفاده نیست. اگر اخلاص باشد همه جا انسان خود را نزد خدا می داند.

امام جمعه نکا با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره مهم ترین دغدغه آنها رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه بوده است./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات