۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۱۲۰۲۳
آیت الله علما:

افزایش معضلات فرهنگی اجتماعی نشانه دور شدن از سبک زندگی اسلامی است

آیت الله علما افزایش معضلات فرهنگی و اجتماعی را ناشی از دور شدن از سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی سبب سالم سازی جامعه و زندگی های اجتماعی و فردی می شود.
بهزیستی بهزیستی بهزیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با مدیر کل و کارکنان اداره بهزیستی استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد ابراز داشت: با توجه به افزایش معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد و جرایم اجتماعی باید سبک زندگی اسلامی را در کشور تقویت کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: دور افتادن از سبک زندگی اسلامی موجب افزایش معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری خواهد شد، در زمینه حل معضلات اجتماعی باید علت وقوع آنها را بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید مشکلات را ریشه ای برطرف کرد زیرا بررسی معلول، ریشه مشکلات را نمی خشکاند بلکه واکاوی علت و زمینه شکل گیری معضلات و مشکلات می تواند اثرگذار باشد.

آیت الله علما تأکید کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی موجب سالم سازی جامعه و زندگی های اجتماعی و فردی شده و همه مردم و مسؤولان باید در تحقق سبک زندگی اسلامی مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: آموزه های دینی همواره بر اخلاق تأکید دارند و عمل بر اساس این آموزه ها زندگی اجتماعی را زیباتر و زندگی فردی را دلنشین تر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: آموزه های دینی بر تسهیل مسأله ازدواج تأکید دارند اما امروز شاهدیم زمینه ازدواج بسیار سخت برای جوانان فراهم شده و زمینه طلاق برای زوج های جوان بسیار آسان است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: باید اسلام را به تمام ابعاد زندگی خود وارد کرده و تعالیم دینی را در تمام زمینه ها بکار بست تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی در کشور باشیم./202/8571/ب1

ارسال نظرات