۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۱۳۸۴
حجت‌الاسلام دریاباری:

صیانت از مجلس خبرگان رهبری یک ضرورت است

​عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بر ضرورت تقویت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری نماد مردم‌سالاری دینی در جهان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی دریاباری

حجت‌الاسلام‌ سید مهدی دریاباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی مبانی عقیدتی تأسیس مجلس خبرگان رهبری پرداخت و اظهار داشت: دین مبین اسلام اعتقادات مؤمنان را بر این مدار استوار ساخته است که انسان به‌ عنوان خلیفه خدا بر روی زمین باید رسالت‌هایی تعیین‌شده از سوی خداوند متعال را به سرانجام برساند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم  اولیاء، انبیا، و پیامبران الهی را رسالت یافتگان از سوی خداوند متعال توصیف کرد و بیان داشت: تبعیت مؤمنان از رسولان الهی یک تکلیف واجب در شرع مقدس اسلام است؛ بر این اساس پس از بعثت آخرین پیامبر، دین مبین اسلام امامان معصوم را جانشینان بر حق پیامبر اکرم(ص) می‌داند.

وی افزود: اساس آموخته‌های الهی در مذهب بر حق شیعه اثنی عشری همواره در طول تاریخ راهنمای تکامل بشریت بوده است تا جایی که در دوران غیبت کبرای امام عصر(عج) علوم حدیثی و تراث ارزشمند ما نشان‌دهنده آن است که باید مؤمن در این دوران به فقهای اعلم دین‌شناس برای حل مبانی دینی خود مراجعه کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به جریان تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: با شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در دوران غیبت کبرای امام عصر(عج) از سوی امام خمینی (ره) به‌ عنوان مرجعی عالم و جامع‌الشرایط؛ چهارچوب نظام مقدس اسلامی ایران تقویت شد چرا که لازم بود که ساز و کاری تعیین شود که مردم بتوانند بر مدار مبانی اسلامی رهبری آگاه، با درایت، بصیر و جامعه در مبانی دین را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امام راحل با استناد به قانون اساسی اقدام به تأسیس مجلس خبرگان رهبری کرد تا فقهای معیار قانون اساسی همواره رصد کننده قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

حجت‌الاسلام دریاباری انتخاب مجتهدان و علمای بلاد از سوی مردم را امری حیاتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: مردم با تکیه‌ بر مبانی و هدایتگری امام راحل اقدام به انتخاب علمای بلاد کرده تا بتوانند از حساس‌ترین رکن انقلاب اسلامی ایران صیانت کنند؛ بر این اساس انتخاب معیار و دقیق مجلس خبرگان رهبری درکم ترین زمان ممکن به دنیا اثبات کرد که این مجلس با تکیه‌بر مبانی اسلام بهترین نقش صیانتی از نظام اسلامی ایران را ایفا می‌کند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس خبرگان رهبری را نعمت الهی توصیف کرد و اظهار داشت: با انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس خبرگان رهبری جهانیان متوجه این حقیقت شدند که دین مبین اسلام برای دوران سخت غیبت امام زمانش توانسته است با تکیه‌ بر هویت ولایت‌فقیه که هویتی دینی است خود را برای زمینه‌سازی درک ظهور آماده کنند چرا که انتخاب چنین سکان‌داری بصیر، آگاه و با درایت از سوی مجلس خبرگان رهبری جهان کفر را در بهتی طولانی فرو برده است.

حجت‌الاسلام دریاباری بر ضرورت تقویت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری بر مدار کارنامه روشن خود باید صیانت کننده از اصالت دینی خود باشد چرا که مجلس خبرگان رهبری نماد مردم‌سالاری دینی در جهان بشری است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عدم علم و آگاهی کافی را دلیلی بر برخی از مخالفت‌ها توصیف کرد و عنوان داشت: تجارب نشان داده است که برخی از دشمنان همواره در تغذیه‌های فکری حقیقت را از عامه ملت ایران مخفی داشته تا جایی که می‌توان برخی از مخالفت‌های اقشار قلیلی از مردم را ناآگاهی دینی و سیاسی دانست چرا که برخی همواره در طول ۳۴ سال گذشته به دلیل حب و بغض‌های شخصی همسو با دشمنان به تضعیف این نهاد همت جسته که خود این از مواد تعیین‌کننده فکری برای طیف قلیلی از ملت ایران بوده است؛ بر این اساس لازم است که ملت شریف ایران اهمیت و نقش این جایگاه دینی را در مبانی شرع مقدس اسلام که همواره مدافع حقوق آنان است جست‌وجو کنند./۸۳۷/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات