۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۱۳۳۳
آیت الله سند بحرانی:

تمام تلاش شیاطین و دشمنان جدا کردن انسان ها از اهل بیت است

آیت الله سند گفت: اگر دل انسان از سوی شیاطین و دشمنان ربوده شود چیزی از انسان نمی ماند، در این زمانه هجمه ها و حملات شیاطین برای این است که انسان را از ائمه طاهرین(ع) جدا کنند.
جلسات علمی پرسش و پاسخ در محضر آیت‌الله شیخ محمد سند در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد سند بحرانی، استاد برجسته حوزه علمیه پنجشنبه شب در نشستی علمی با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری از آیات درباره 14 معصوم درباره حمزه و جعفر هم وارد شده است، گفت: در برخی تعابیر که مربوط به عصمت خاص می شود افرادی همانند حمزه هم وارد شده اند.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) به مقام نبوت، خلت، رسالت و امامت رسید البته امامت عمومی که غیر ازامامت خاندان پیامبر ختمی مرتبت است، پس از این مقامات حضرت ابراهیم از خداوند می خواهد که از مسلمین باشد، حضرت تسلیمی از اصطفا می خواست که در خاندان سیدالانبیاء وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اجداد و اطرافیان پیامبر همانند عبدالمطلب، ابوطالب، عبدالله، هاشم و عبدمناف دارای اصطفایی هستند که حضرت ابراهیم به آن طمع ورزیده است، اظهار داشت: این نص قرآن کریم است، شاید برخی می گویند چگونه ابوطالب را بالاتر از ابراهیم خلیل الله قرار می دهید که می گوییم اصطفای او بالاتر از اولوالعزم است و این نص قرآن به شمار می رود.

وی ادامه داد: شیخ کلینی هم این دلیل را در اصول کافی آورده است، تکیه گاه ما آیات و روایات متواتره فریقین است، پیامبر اسلام می فرمایند عبدالمطلب 5 تشریع انجام داد که خداوند در اسلام امضا کرده است و این 5 مورد در 5 باب کلیدی فقه وجود دارد.

آیت الله سند بحرانی ابراز داشت: خدا بنی هاشم را شهدای علی الناس قرار داده است در حالی که برای انبیای دیگر چنین تعبیری بیان نشده است؛ متأسفانه امروزه در حوزه ها کتاب های بسیاری همانند مطول، مغنی، الفیه سیوطی و کتاب های دیگر خوانده نمی شود و سراغ جزوه ها می روند.

وی عنوان کرد: متأسفانه عده ای علم لازم را ندارند و در مباحث دینی نق می زنند، این که کتاب ها خوانده نمی شود خطرناک است، اگر کتاب ها خوانده نشود  و علم لازم وجود نداشته باشد انسان نمی تواند یک آیه و روایت را در عقاید و فروعات تجزیه و تحلیل کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده های همه خلق به دست خاندان پیامبر است که مدیر آن ها رسول اکرم(ص) به شمار می رود، پیامبر برای اثبات کردن قله بودن نبوت خود به مقام حضرت حموزه احتجاج می کند.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم و انبیای دیگر دعا می کنند که صالحین باشند که خاندان پیامبر به شمار می روند، حمزه و خاندان پیامبر دردایره دوم اصطفا قرار دارند و مقام بالاتری از انبیا دارند چون مسؤولیت آن ها بالاتر است، در بین معلم دبستان، راهنمایی، دبیرستان و کمک استاد دانشگاه کدام مورد بالاتر است.

آیت الله سند بحرانی با بیان این که عبدالمطلب، ابوطالب، عبدالله، عبد مناف، هاشم و دیگران زمینه ساز معلمی خاتم الانبیا بودند، گفت: این زمینه سازی بسیار خطرناک بوده و بسیار کارایی می خواهد،  نگهداری این نور و زمینه سازی برای بشر که سخنان ابرقدرت علم و نور را بفهمند کارایی بسیاری می خواهد.

وی افزود: هرچه نزدیک تر به نور الهی پیامبر باشند موج انسان و بافت نوری آن قوی تر است، موسی کلیم الله پیرو خضر حجت پنهان است یعنی حجت الهی برای خواص به شمار می رود، چنین فرمی درباره حجت بودن وجود دارد اما متأسفانه متکلمان این بحث ها را باز نکرده اند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت موسی با وجود این که کلیم الله است، کشش برخی چیزها را ندارد، صوفی ها، مرشد و قطب می گویند که ما خضر هستیم که شیادی است چون برای این منصب با نص الهی آورده شود، این که اسم حضرت حمزه روی عرض نوشته شده متواتر است.

وی ادامه داد: حتی این موضوع برای انبیای اولوالعزم بیان نشده است، حضرت حمزه جایگاه ویژه ای در کل حجاز داشت و او را باب الحوائج می دانستند، از این رو این جایگاه ها باید به درستی تبیین شود.

آیت الله سند بحرانی با اشاره به برنامه های دشمن برای دور کردن مردم از اهل بیت(ع) ابراز داشت: گاهی در دل انسان بغض و دشمنی اهل بیت(ع) را می کارند که خطرناک ترین کار است، از رو باید هوشیار باشیم، خداوند می خواهد که دل انسان از اهل بیت(ع) جدا نشود.

وی عنوان کرد: اگر دل انسان توسط شیاطین و دشمنان ربوده شود چیزی از انسان نمی ماند، در این زمانه هجمه ها و حملات شیاطین برای این است که انسان را از ائمه طاهرین(ع) جدا کنند، مودت مهم ترین مسأله است که باید از آن مراقبت کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در روایات آمده که سادات اهل جنت بنی هاشم هستند که حمزه و جعفر هم جزء آن ها به شمار می روند، سادات تنهایی به معنای آقایی کردن نیست، سادات به معنای مدیران بهشتی هستند، بهشت دارای پیچیدگی بسیار است.

وی اضافه کرد: 14 معصوم که مدیران ارشد هستند اما افرادی همانند حضرت حمزه هم جایگاه ویژه دارند که شیعیان باید این مسائل را به خوبی بدانند و با جایگاه حضرت حمزه و حلقه دوم اصطفا آشنایی داشته باشند، این که گفته شود که مثلا ابوطالب از انبیا  بالاتر است آیا خلاف ضرورت محسوب می شود؟ این مسأله نه با روایات و نه با قرآن مخالفت ندارد.

آیت الله سند بحرانی گفت: ملک بهشت و قیامت دست پیامبران نیست بلکه در اختیار بنی هاشم قرار دارد؛ همه انبیا دولت ها به شمار می رود اما دولت پیامبر خاتم ابر قدرت و برتر از دیگران است./1323/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات