۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۵۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روزآمدی روحانیان سد محکمی در برابر نفوذ بیگانگان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به‌ روز کردن سطح معلومات روحانیان مبلغ می‌تواند سد محکمی در مقابل راه‌های نفوذ بیگانگان و گسترش شبهات در جامعه باشد.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز دوره‌های اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه باید با استفاده از تمامی ابزارها و روش‌ها در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم، افزود: سکوت در برابر هجمه‌های اعتقادی دشمن و سهل‌انگاری در زمینه فرهنگی همان چیزی است که مورد علاقه دشمن بوده و می‌تواند سبب آسیب‌های جدی شود.

وی با اشاره به نقش روحانیان و مبلغان در این زمینه، ادامه داد: به‌ روز کردن سطح معلومات یک مبلغ می‌تواند سد محکمی در مقابل راه‌های نفوذ بیگانگان باشد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی دینی و قرآنی استفاده کرد و آموزه‌های دینی را بسط و گسترش داد، خاطرنشان کرد: ترویج دین مبین اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد بلکه هر فرصتی را باید مغتنم شمرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، افزود: بشر از لحاظ فطری از همان ابتدای خلقت میل به پرستش موجودی والا دارد و چه بهتر که این میل به‌ صورت صحیح پرورش داده شود تا از مسیر حق منحرف نشود.

وی با بیان اینکه توجه به کودکان و نوجوانان یک سرمایه‌گذاری برای آینده است که نتیجه آن جامعه‌ای سالم و پویا و به دور از انحرافات است، اضافه کرد: اگر ما به نیازهای نسل امروز توجه نکنیم قطعاً بدخواهان نظام در بیرون از مرزها به فکر ترویج افکار شوم و بهره‌برداری ابزاری از آنها خواهند بود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه اوقات فراغت علاوه بر تأثیرات فردی که در شخصیت فرد ایجاد می‌کند به رشد اجتماعی و علمی او هم کمک می‌کند، اظهار کرد: شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت بهترین فرصت برای کسب دانش علمی و اجتماعی نوجوانان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اعزام گروه‌های مختلف در قالب کلاس‌های اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت به نقاط مختلف شهری و روستایی استان، گفت: برنامه‌ریزی شده تا در این کلاس‌ها و بوستان‌های معرفت از ظرفیت‌های علمی و آموزشی اساتید و روحانیان شاخص در زمینه کودک و نوجوان استفاده شود.

وی افزود: کلاس‌های اوقات فراغت سال گذشته در قالب بوستان‌های معرفت و کاروان‌های دین، نشاط و زندگی برگزار شد که با استقبال زیادی رو به‌رو شد؛ به همین دلیل امسال با نیازسنجی‌های فرهنگی که در ماه‌های اخیر صورت گرفت، سعی کردیم تا اعزام این گروه‌ها به نقاط محروم و حاشیه‌ای بیشتر از گذشته انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اجرای برنامه‌های شاد، مسابقه، دکلمه و آشنایی با رشته‌های آموزشی را ازجمله برنامه‌های این کلاس‌های اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت دانست و گفت: برنامه‌ریزی به‌ گونه‌ای انجام شده که دانش آموزان بیشترین بهره‌وری را از این ایام داشته باشند و هر فعالیت اوقات فراغت، با توجه به علاقه و گرایش سنین مختلف به‌ گونه‌ای تنظیم و اجرایی می‌شود که حداقل به یک نیاز روحی کودکان و نوجوانان پاسخ دهد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات