۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۰۰۲۴
دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا:

مسائل سیاسی نباید مانع سازندگی کشور شود

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا گفت: همه ما باید متحد و منسجم و در کنار هم برای عمران و آبادانی کشور حضور داشته باشیم و اجاز ندهیم مسائل سیاسی مانع سازندگی کشور شود.
پروژه عمرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جعفری عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: دانش آموزان باید کتاب‌هایى درباره اهمیت و ارزش نماز مطالعه کنند، تا شناخت آنها در مورد نماز بیشتر شود؛ وقتى بدانیم نماز به معناى ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند بزرگ است و این بالاترین توفیقى است که یک انسان مى‌تواند از آن برخوردار باشد، سعى مى‌کنیم همواره خود را آماده کنیم.

وی با اشاره به آیه«وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالاْخِرَهِ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى صَلاَتِهِمْ یُحَافِظُونَ»، اظهار کرد: باید براى نماز برنامه‌ریزى کنیم، مثلاً شب‌ها کمتر غذا بخورید و زودتر بخوابید و از هر گونه سستى و تنبلى دورى کنیم، زیرا سستى و تنبلى به ویژه براى نماز صبح از وسوسه‌هاى شیطان است؛ براى رهایى از وسوسه‌هاى شیطان شایسته است به خداوند بزرگ پناه ببیم،«قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاس مَلِکِ النَّاس إِلَـهِ النَّاسِ مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاس الَّذِى یُوَسْوِسُ فِى صُدُورِ النَّاس مِنَ الْجِنَّهِ وَ‌النَّاسِ» اینها بخشی از آیات قرآن در سوره ناس است که وسوسه شیطان را تذکر می‌دهد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا گفت: رفتارهای پدر و مادر نقش مهمی در نمازخوان کردن فرزندان دارد انجام اقداماتی مثل بالا بردن سطح آگاهى و شناخت فرزندان به طور غیر مستقیم نسبت به فواید نماز و نقش آن در زندگى انسان، زبان نرم و گویا با حکمت و موعظه و گفت و گوى جذاب و دل‌پسند درباره نماز و عمل به واجبات دینى همانگونه که خداوند می‌فرماید:«ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَ‌جَـدِلْهُم بِالَّتِى هِىَ أَحْسَن، فراهم کردن امکانات دل‌پذیر زیبا سازى محل، تهیه عطر و تهیه کردن سجاده براى فرزند و کوتاه بودن برنامه نماز از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: اقداماتی از جمله مشاوره با افرادى که در زمینه علوم تربیتی و دینی مهارت دارند، آگاهى دقیق از شرایط امر به معروف و نهى از منکر براى والدین، تمرین عملى، به این صورت که پدر یا مادر از فرزند بخواهند که هم زمان با آنها به نماز بایستد و هر آن‌چه آنها به زبان جارى کردند او نیز تکرار کند و بردن فرزندان به مساجد براى شرکت در نماز جماعت، از جمله دیگر اقدامات مفید و ضروری در این زمینه است.

وی بیان کرد: لازم است گفتمان نماز و طرح مسائلی پیرامون اهمت این فریضه الهی با هدف پاسخ به شبهات و تقویت باورهای دینی در بین مدارس و محیط های آموزشی ترویج شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: آگاهى از ارزش و اهمیت نماز و دانستن جایگاه نمازگزار، ما را در شناخت تفاوت نمازگزار و کسى که به نماز کم‌تر اهمیت مى‌دهد کمک می‌کند، نماز در دین مقدس اسلام، از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است و یکى از فروع دین و حتى ستون دین به حساب مى‌آید و قرآن کریم، با تعبیرهاى مختلفى، مانند«اَقیمُواالصَّلوة» بر واجب بودن آن تصریح فرموده است، تا جایى که اگر نماز قبول شود، کارهاى دیگر هم زمینه قبولى پیدا مى‌کنند.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: قرآن کریم مى‌فرماید:«وَ الَّذِینَ یُؤمِنُونَ بِالأَخِرَهِ یُؤمِنُونَ بِهِ وَ هُم عَلَى صَلاَتِهِم یُحفِظُونَ» و اقامه نماز را  سبب رستگاری افراد می‌داند، در این آیه از میان تمام دستورهاى دینى، فقط به نماز اشاره شده است و نماز مظهر پیوند با خدا و ارتباط با او دانسته شده است. به همین دلیل، از همه عبادت‌ها برتر و بالاتر است؛ اهمیت نماز در روایات اسلامى نیز وارد شده است.

وی با اشاره به آیه«یـأیّها الّذین ءامنواْ استعینواْ بالصّبر و الصّلوه إنّ اللَّه مع الصّـبرین» اظهار کرد: نماز یک تکلیف الهى بوده و بر تمام انسان‌هاى مکلف واجب است و تمام تکالیف و دستورهاى خداوند، در راستاى خوش‌بختى و به کمال رسیدن انسان است، نماز و عبادت به بهترین و مؤثرترین عامل خوش‌بختى و عاقبت به خیرى انسان و بهترین و محبوبترین عمل نزد خداوند است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا بیان کرد: نماز عامل خوش‌بختى است و عاقبت و سرنوشت انسان در روز قیامت به نماز بستگى دارد، امام‌باقر(ع) می‌فرمایند:«اولین سؤال روز حساب از انسان، نماز است، اگر نماز انسان قبول شود، دیگر اعمال نیز قبول مى‌شود»، نماز از واجباتى است که در قرآن کریم و روایات اسلامى بیشترین تأکید و سفارش بر آن شده و تکلیف واجبى است که مکلف حتى در حال مرگ باید آن را به جا بیاورد و تحت هیچ شرایطى نباید ترک شود و توصیه تمام انبیاى الهى به امت‌هایشان بوده است.

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: همه ما باید متحد و منسجم و در کنار هم برای عمران و آبادانی کشور حضور داشته باشیم و اجاز ندهیم مسائل سیاسی مانع سازندگی کشور شود.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب از ضروریات دین و از جمله مهمترین مواردی است که در آیات و روایات زیادی درباره آن سفارش شده است، بنابراین باید بسترهای لازم برای عمل به این فریضه را در جامعه فراهم کنیم که از جمله آنها ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان، همکاری والدین در آموزش احکام دین به فرزندان و همراهی اعضای جامعه، است./202/868/ب1

ارسال نظرات