۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۱۰۰۱۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

همه در برابر ناهنجاری های اجتماعی مسؤول هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: همه افراد در برابر ناهنجاری های اجتماعی مسؤولیت دارند، یعنی باید بر اساس جایگاهی که دارند برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام و مانع ترویج گناه در جامعه شوند.
حجت الاسلام رهایی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسن رهایی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: انتقاد از عملکرد افراد و ارائه راهکارهای مناسب بسیار خوب است، اصلاً جامعه با همین انتقادها و بیان راه حل ها به سوی پیشرفت هدایت می‌شود اما برانگیختن افراد بر علیه حکومت اسلامی و مسؤولان آن پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: همه افراد در برابر ناهنجاری های اجتماعی مسؤولیت دارند، یعنی باید بر اساس جایگاهی که دارند برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام و مانع ترویج گناه در جامعه شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: خداوند در سوره مبارکه مائده می فرماید «ای اهل کتاب، شما هیچ نیستند، مگر اینکه احکام تورات و انجیل و کتاب های آسمانی را برپا کنید»، بر اساس این سخن الهی، هدف اصلی از تمامی امور سیاسی و اجتماعی اقامه کلام خداوند و سخن او در زمین است؛ اصل و منشأ قیام های الهی در طول تاریخ که قیام امام خمینی(ره) یکی از آخرین و مهم ترین آن ها بوده، پایداری دین و بازگرداندن و اجرای احکام فراموش شده و رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان بوده است.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: حضرت علی(ع) نیز هدف از قبول حکومت را، احیای معالم الهی و در بازگرداندن حق مظلومان می دانند، بنابراین تلاش برای احیا و اقامه سنت و سخن خداوند در زمین، هدف مشترک و متعالی همه قیام کنندگان در این مسیر بوده است.

وی تأکید کرد: امام راحل در روز قیامت در برابر خداوند این حجت بالغه را ارائه می کنند که به وظیفه و رسالت خود برای احیای دین عمل کردند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: همه ما در هر جایگاه و مسؤولیتی که قرار داریم موظف هستیم در دوران تصدی خود، هر اقدامی که می توانیم برای ارتقای سطح معنویات مردم و پیشرفت دینی آن ها انجام دهیم، دوران مسؤولیت کوتاه است و باید از آن به بهترین شیوه برای رضای الهی استفاده کرد.

حجت الاسلام رهایی عنوان کرد: تلاش برای ساختن دنیایی که سبب آبادانی آخرت مردم می شود یک وظیفه و رسالت مهم است، باید تلاش کنیم تا دینی الهی در زمین حکم فرما شود و معالم فراموش شده خداوند در بین انسان ها منتشر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: در دوران برگزاری انتخابات، غیبت یک بیماری شایع است، افراد فراموش می کنند که غیبت کردن در زمان انتخابات و مسائل سیاسی نیز همانند موارد خانوادگی و اخلاقی حرام و جزء معاصی کبیره است؛ در مسائل سیاسی غیبت کردن استثنا نشده است./202/868/ب1

ارسال نظرات