۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۹۱۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه خواستار شد؛

تاکید بر بررسی موانع رشد اقتصادی، تولید و اشتغال در دولت

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به اینکه بخشی از تولید در کشاورزی و بخشی از آن در صنعت و کار و تجارت است، خواستار بررسی موانع رشد اقتصادی،تولید و اشتغال در دولت شد.
فساد اقتصادی

حجت‌الاسلام محمدصادق سلطانی، نماینده طلاب و فضلای اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مشکلات معیشتی و وضعیت رکود اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات معیشتی و خارج شدن از رکود اقتصادی بایستی به توان داخلی توجه کرد.

وی ادامه داد: برخی دولتمردان اعتقادی به توان داخلی ندارند؛‌در حالی که ما می توانیم به توان داخلی اعتماد و بسیاری از مشکلات اقتصاد را از این طرف برطرف کنیم؛ اما متاسفانه برخی بیشتر نگاهشان نگاه به بیرون از مرزهاست و به همین دلیل با رکود اقتصادی روبه رو شده ایم.

حجت‌الاسلام سلطانی عنوان کرد: البته این نوع نگاه در دیگر دولت ها نیز وجود داشته است؛ به همین علت شاهد پیشرفت چندانی در داخل کشور نبوده ایم؛ البته در طول ۳۸ سال گذشته برخی پیشرفت های چشمگیری را شاهد بودیم که آن در بخش توانایی داخلی و اعتماد برخی مسؤولان نظام به جوانان و متخصصان داخلی بوده است و عامل اصلی این پیشرفت ها رهبر انقلاب هستند که ایشان با اعتماد و اعتقاد به آن ها و تشویق شان سبب شد تا برخی دستاوردهای مهمی را جوانان ایجاد کنند و ما از این طریق به خودمان ببالیم.

نماینده طلاب و فضلای اصفهان، جنگ تحمیلی را بی‌تأثیر در رکود اقتصادی و مشکلات ندانست و اظهار کرد: در طول ۳۸ سال گذشته هر جا نگاه به داخل کشور بوده است و اقتصاد را به دست متخصصان و توانایی های داخلی سپردیم؛ نتیجه مطلوب را بدست آورده ایم؛ اما هر زمان که چشم انتظار دیگران بودیم؛ ضربه خوردیم؛ امیدواریم که مسؤولان نسبت به این موضوع هوشیار باشند و دیگر شاهد این گونه ضرر و زیان های اقتصادی در داخل کشور نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان با اشاره به اینکه بخشی از تولید در کشاورزی و بخشی از آن در صنعت و کار و تجارت است، ابراز کرد: در بخش کشاورزی رهبر معظم انقلاب ورود جدی داشتند و در این رابطه توصیه‌هایی هم به شخص وزیر کردند که خوشبختانه با عمل به این توصیه ها از سوی وزیر، شاهد برخی شکوفایی های در این زمینه بودیم.

نماینده طلاب و فضلای استان اصفهان افزود: مردم به‌ خصوص روستاییان از گذشته تا به امروز برای بحث کشاورزی اهمیت خاصی قائل بوده اند، اما در بحث کار و اشتغال برای روستاییان برخی مدیران از مردم پشتیبانی نمی‌کنند تا آنها مشکلات کارگاه‌های زودبازده را در داخل رفع کنند و بتوانند روی پای خودشان بایستند و تولید و اشتغال‌زایی برای دیگران ایجاد کنند؛ در حالی که رفع این دغدغه می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

حجت‌الاسلام سلطانی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر این نکته تأکید فرمودند و شعارهایی که برای هر سالی انتخاب می‌کردند، حکیمانه و کارشناسانه بوده است که بر اساس آن دیدگاه و درایتی که حضرت آقا داشتند این شعارها را انتخاب می‌کردند، ولی متأسفانه دولت‌ها در این مدت به این امر توجه نداشتند و امروز شاهد رکود و افزایش نرخ بیکاری در کشور هستیم./۸۷۵۳۰۲/ص

ارسال نظرات