۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۹۷۴۱
حجت الاسلام میرباقری مطرح کرد؛

رابطه جامعه و مدیران سالم با خانواده پاک

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای دادن سمت های مهم باید به ریشه خانوادگی افراد توجه شود، گفت: یک دولت و نظام را زمانی می توان موفق دید که ریشه های پاک در آن فراوان باشد.
حجت الاسلام حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه و دانشگاه در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به شاخصه های تربیت حسینی گفت: در طول تاریخ یک عالم ربانی و یک انسان وارسته یک وجب از خاک وطن را نفروخته و پای قرارداد ننگین را امضا نکرده است.

وی افزود: هر کجا که قرار داد ننگینی آمده و خاک وطن را فروختند پای امضای یک نااهل بوده است، امیرمؤمنان به مالک اشتر سفارش می کنند کسانی که اطراف او و از مدیران هستند باید از خانواده های شریف و صالح باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که برای دادن سمت های مهم باید به ریشه خانوادگی افراد توجه شود، اظهار داشت: یک دولت و نظام را زمانی می توان موفق دید که ریشه های پاک در آن فراوان باشد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای ریشه های پاک کم شود آسیب خواهد دید، یکی از برنامه هایی که دشمن برای نظام اسلامی ایران ریخته این است که خانواده ها را متلاشی کنند، متأسفانه طلاق در حال افزایش است و برخی از آلودگی های امروز ریشه در همان نقشه شوم دارد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که اگر خانواده در جامعه ای متلاشی شود وزیر و مدیر ناموفق سر کار می آید، ابراز داشت: اگر خانواده و تربیت خانوداگی درست باشد شاهد موفقیت جامعه خواهیم بود، اگر وزیر و مدیری سر سفره خانواده بزرگ شد دیگر نمی توان او را مجبور به امضای برخی قراردادها کرد.

وی عنوان کرد: جهان عالم اسباب و مسببات بوده و خداوند متعال فرمول هایی در این دنیا قرار داده است، کسی که در خانواده آلوده است می تواند به مراتب خوبی برسد اما در جهان فرمول هایی هم قرار داده شده است، انبیای الهی آمده اند که راه را به انسان نشان دهند، اگر کسی راه را عوضی رفت اثراتی دارد و گاهی نسل هایی از اشتباه یک نفر آسیب می بینند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر خانواده پاک شد جامعه را پاک می کند و آثار مطلوب خود را می گذارد، اولین مراتب مربوط به خانواده مسأله ازدواج است، متأسفانه امروز مشاهده می شود که فاکتورهای انتخاب درست نیست در حالی که ائمه طاهرین(ع) راه را نشان داده اند.

وی اضافه کرد: ژن و ارث انسان از پدر و مادر اثر خود را در زندگی انسان می گذارد، همه مسأله وراثت و خانواده نیست اما اگر این مسأله درست باشد بسیاری از مسائل حل خواهد شد، یکی از ثمرات مهم ریشه درست ادب و تربیت در زندگی است.

حجت الاسلام میرباقری با تأکید بر ضرورت رعایت ادب و دوستی در جامعه گفت: متأسفانه امروز مشاهده می شود که دوست به صورت دوست خود چنگ می کشد و نسبت به یکدیگر رحم نمی کنند، امروز فضای مجازی نشان می دهد که در خانواده بحران ادب و تربیت داریم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات