۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۰۹۶۹۵
سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری چهلمین دوره سراسری مسابقات قرآن در خراسان جنوبی

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همزمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان جنوبی برگزار می شود که بخش کتبی این مسابقات امروز برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مهدی عباسی، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف همزمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان جنوبی برگزار می شود که بخش کتبی این مسابقات امروز در استان برگزار شد.

وی مسابقات را شامل دو بخش کتبی و شفاهی دانست و گفت: رشته های بخش شفاهی شامل قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و رشته های بخش کتبی شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن و حکمت های نهج البلاغه است.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: برای مسابقات قرآنی اوقاف در بخش های کتبی و شفاهی 2 هزار و 700 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 600 نفر در بخش کتبی و یک هزار و 100 نفر در بخش شفاهی هستند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف در بخش شفاهی تاکنون در شهرهای سربیشه، خوسف، بشرویه و طبس برگزار شده است و این مسابقات 17 تیرماه در نهبندان، ۲۲ تیر ماه در بیرجند و درمیان، ۲۳ تیر ماه در زیرکوه، قاین و خضری دشت بیاض و ۳۰ تیر ماه در فردوس و سرایان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نفرات اول تا سوم بخش شفاهی و کتبی مسابقات به مرحله استانی راه پیدا می کنند، ادامه داد: داوطلبان باید در رشته های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن و حکمت های نهج البلاغه 65 امتیاز و در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و حفظ 130 امتیاز را کسب کنند.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور‌ خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مرحله استانی مسابقات قرآنی مرداد ماه سال جاری برگزار می شود که نفرات اول رشته های ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء حفظ کل به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد./203/880/ب1

ارسال نظرات