۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۰۹۵۱۳
حجت الاسلام راشد یزدی:

استمرار معصیت قدرت تشخیص حق و باطل را از انسان سلب می کند

استاد اخلاق حوزه با اشاره به تأثیر معصیت بر روحیه انسان، گفت: همانطور که آیینه زنگ می زند و تصویر به درستی بر آن نمی افتد گناه و معصیت نیز به تدریج بر دل و روح انسان سیطره پیدا کرده و قدرت تشخیص حق و باطل را از او سلب می کند.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق حوزه شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به تأثیر گناه و معصیت بر روحیه انسان، گفت: همانطور که آیینه زنگ می زند و تصویر به درستی بر آن نمی افتد گناه و معصیت نیز به تدریج بر دل و روح انسان سیطره پیدا کرده و قدرت تشخیص حق و باطل را از او سلب می کند.

وی ادامه داد: ارتکاب گناه مستمر و مداوم سبب می شود دیگر لکه سیاه در زمینه لباس سفید آنطور که باید و شاید تجلی پیدا نکند چراکه روح و دل او تیره و تار می شود و حساسیت خود را نسبت به گناه از دست می دهد و اینگونه انسان بی توجه به گناه و معصیت از کنار آن رد می شود و به هیچ وجه توجهی به این معصیت نمی کند.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که اصرار بر گناه حساسیت آن را در روح و جان انسان از بین می برد، خاطرنشان کرد: اینگونه متوجه ارتکاب به گناه نمی شوید و در آن فرو می روید، در حقیقت آنقدر گناه مرتکب شده اید که نوع گناه برایتان عادی و طبیعی می شود و این یک خطر بزرگ و هشدار اساسی در زندگی امروز انسان ها است.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که ستاریت پروردگار سبب می شود تا بر گناهان او پوششی گذاشته شود، یادآور شد: سرانجام در روز قیامت انسان به یاد توبه و پشیمانی می افتد اما دیگر کار از کار گذشته است  و این همان جریان فرعون است که هنگام ورود به رود نیل که دور تا دور او را آب فراگرفته بود نزد درگاه الهی توبه کرد که دیر شده بود.

وی با بیان این که عده ای از این معصیت و دل شکستن ها ضرر کرده و به ضلالت دچار می شوند، بیان کرد: تا آنجا که در توان دارید از همنوعان خودتان دلجویی کنید و نگذارید ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت از رفتارتان محزون باشند./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات