۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۸۹۷۳
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

انسان باید خداشناس در اندیشه و خدامدار در عمل باشد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در سبک زندگی علوی انسان باید خداشناس در اندیشه و خدامدار در عمل باشد، گفت: آنانی که خدامدار و متکی به ایمان به خداوند متعال باشند، می توانند بر مسیر سبک زندگی علوی و تداوم آن امیدوار باشند.
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که سبک زندگی ایمانی حضرت امیرمؤمنان(ع) عالی ترین سبک زندگی است، گفت: سراسر نهج البلاغه بیانگر سبک زندگی انسان مؤمن است اما نهج البلاغه بالاترین سطح سبک زندگی ایمانی را سیره امیر مومنان می داند و در آن محورها، ملاک ها و معیارهای زندگی برتر ایمانی را ارائه می کند.

وی با بیان این که در مسائل تربیتی برای دستیابی به اوج کمال الهی نباید خود را در سطوح ابتدایی بدانید و ببینید و در قضیه دینداری نباید برای خودتان محدودیت در نظر بگیرید، تصریح کرد: انسانی که همه جا شعار حداکثری در مال و مقام و جاه و اعتبار می دهد و به دنبال عالی ترین ها در زندگی مادی و فانی است و می خواهد مطلوب ترین ها را کسب کند و اگر نرسد برای دستیابی به آن تلاش مضاعفی می کند، پس چرا در مسائل تربیتی و کسب معارف به کم قانع باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر انسان به معیارهای بلند علوی که حضرت در ترسیم سبک زندگی خود بیان می کنند توجه کند می تواند امیدوار باشد که از یاران برجسته آن حضرت و در سطح بالای اصحاب خاص قرار بگیرد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که امام حوزه تربیتش مختص زمان حضورش نیست و انسان در مدار تربیت همه جا باید آنطور رفتار کند که گویی همواره ائمه او را می بینند، خاطر نشان کرد: آمده ایم تا با اتصال به منبع نور نورانیت پیدا کنیم و دست ائمه برای تربیت انسان ها باز است و به اذن الله می توانند در رشد و دستگیری از انسانها نقش داشته باشند.

وی با بیان این که نخستین شاخصه سیره امیرمؤمنان(ع) خدامداری توام با ثبات قدم است، بیان کرد: امام علی(ع) خدامداری بی ثبات قدم را نکوهش می کنند چراکه عده ای خداوند را در حاشیه نه متن زندگی می پرستند و اینان همچون انسان هایی هستند که در حاشیه زندگی دینداری می کنند که این شایسته نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسانی که امیرمؤمنان(ع) تربیت می کند کسی است که دین داری و خداباوری در متن زندگی او نه حاشیه قرار دارد، یادآور شد: نشانه این تربیت آن است که حضرت فرمودند انسانی که حاشیه زندگی اش خدا و دین است تا زمانی که منافعش تامین باشد سرخوش است و هرگاه فتنه و بلایی می آید رویگردان می شود و خود را به مخمصه می اندازد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که اگر انسان ها بر راه و مسیر الهی مستقیم، ثابت قدم و راسخ باشند آب حیات را نصیبشان می کنیم، گفت: انسان بدون استقامت در مسیر الهی تشنه می ماند و به قدر استقامت از ماء معین می نوشد.

وی ادامه داد: انسانها در گردش روزگار هویت خود را نشان می دهند، آنطور که امیرمؤمنان(ع) فرمودند جوهره انسان ها در زیر و رو شدن روزگار خود را نشان می دهد و برخی ها به سختی و فتنه که می افتند راه را گم می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در سبک زندگی علوی انسان باید خدا شناس در اندیشه و خدامدار در عمل باشد، تصریح کرد: بشریت باید همیشه و همه جا تا درهای ملکوت و زمین بر آنان باز است خدامدار باشند و آنانی که نام خدا را بردند و بر این توحید ماندند نه از داعش و نه از تحریم اربابان عقب نشستند و نه دل به وعده های پوچ و توخالی موالیانشان بستند و متکی به ایمان خداوند متعال شدند می توانند بر مسیر سبک زندگی علوی و تداوم آن امیدوار باشند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی افزود: آنانی که به هر دلیلی و در شرایط تلخ و شیرین خداوند را فراموش کنند و از او عبور کنند در مسیر حرکت جا می مانند و از دریافت آب حیات و باز شدن درهای ملکوت آسمان و زمین محروم می شوند./864/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات