۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۷۱۶
حجت الاسلام حسینی:

سامانه‌ جامع اطلاعات روحانیان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: به زودی سامانه‌ جامع اطلاعات و آمار مربوط به مساجد، هیأت‌های مذهبی، مداحان، روحانیان و بانوان مبلغ فعال در استان راه‌اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی‌ آذربایجان شرقی امروز در جمع تعدادی از اعضای هیأت امنای مساجد تبریز با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی بیشترین تعداد مساجد را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارا است، اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغی مساجد ضرورتی مهم و لازم است.
وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به رسیدگی به وضعیت مساجد مسؤولیت‌هایی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به حفظ و نگهداری از مساجد تاریخی و ثبتی وظایفی را عهده دار است که تعامل و هماهنگی میان نهادهای مسؤول امری بدیهی به نظر می رسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به زودی سامانه‌ جامع اطلاعات و آمار مربوط به مساجد، هیأت‌های مذهبی، مداحان، روحانیان و بانوان مبلغ فعال در استان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به این عرصه جمع آوری نشده است، که قرار است به صورت یکجا گردآوری و تدوین شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی دارای ۷ هزار مسجد فعال است که تعدادی از این مساجد فاقد روحانی و امام جماعت هستند، گفت: بسیاری از مناطق شهری و روستایی استان با کمبود روحانی مواجه هستند، چنانکه ۱۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد روحانی است.
وی با بیان این‌که ۹۶ روحانی مستقر در روستاهای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان فعالیت دارد، گفت: تا پایان امسال این رقم به ۱۱۴ روحانی مستقر خواهد رسید، هر چند این تعداد روحانی نسبت به آمار قابل توجه روستاهای فاقد روحانی بسیار ناچیز است، با این حال در ایام مختلف سال به ویژه در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر اقداماتی برای اعزام مبلغ صورت می گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همزمان با ماه مبارک رمضان یک‌هزار و ۹۰۰ مبلغ حوزوی به مساجد روستایی اعزام شدند، تصریح کرد: هم اکنون هزار مسجد با حضور ۷۰۰ روحانی امام جماعت فعالیت دارد که امسال تلاش‌هایی برای فعال‌سازی دیگر مساجد در سراسر استان صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که در تمامی مساجد تبریز و دیگر شهرهای استان حداقل یک وعده نماز جماعت برگزار می‌شود، گفت: مسجدی از نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعال شناخته می شود که سه وعده نماز جماعت با حضور نمازگزاران و اهالی محل اقامه شود./935/
پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات