۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۰۸۳۱۴
امام جمعه موقت کرمان:

منافقان با ظاهر تقوا و دیانت انسان را فریب می دهند

امام جمعه موقت کرمان گفت: منافقان افرادی هستند که با ظاهر دیانت و تقوا در میدان جنگ حضور پیدا می کنند، این افراد انسان هایی خطرناک و مکار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان امروز خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلای امام علی(ع)، گفت: تقوا اساس همه خوبی ها است هر چه تقوای فردی و اجتماعی بیشتر باشد لطف و عنایت پروردگار بیشتر است.

وی افزود: انسان در محدوده جامعه خود دشمنانی دارد، گاهی دشمن آشکار و گاهی پنهان و حیله گر است؛ فرد مسلمان باید در چار چوب عدالت و انصاف با دشمنان خود برخورد کند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: منافقان افرادی هستند که با لباس دیانت و تقوا در میدان جنگ حضور پیدا می کنند، این افراد انسان هایی خطرناک و مکار هستند، وظیفه مسلمانان در مرحله اول آگاه شدن از وضعیت و دسیسه های شیطانی این افراد است.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: انسان مومن، مسلمان و مقید به دستورات دین، وقتی که در مقابل دشمن خود قرار دارد باید آمادگی های لازم را داشته باشد، داشتن سلاح و اطلاعات کافی از دشمنی که با حیله و مکر به میدان آمده کلید پیروزی است.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) به کمیل ابن زیاد درباره افراد منافق، عنوان کرد: منافقان دشمنانی درغگو، ترسو، مغرور، عهدشکن، پنهان کار و حیله گر هستند، انسان ها نباید خود را در مقابل روشنفکری این افراد قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: تقوا بهترین، موثرترین و مفید ترین توشه برای انسان است و می تواند اشرف مخلوقات را در برابر پروردگار سربلند قرار دهد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت خدا و بندگی حضرت پروردگار است، گفت: به اتمام رسیدن ماه بهار قرآن و توفیق بندگی با شکرانه نماز عید سعید فطر انسان را به معرفت الهی می رساند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به هفته قوه قضاییه و گرامی داشت شهید مظلوم آیت الله بهشتی، افزود: قضاوت یکی از سخت ترین مسؤولیت ها است، کمتر کسی می تواند خود را در کرسی قضاوت قرار دهد.

وی با اشاره به حوادث تیر ماه سال 60، در پایان گفت: منافقان و کور دلان با ترور هزاران نفر از مردم بی گناه و خدمتگزاران نظام اسلامی قصد نابودی جمهوری اسلامی ایران را داشتند، اما به لطف خدا و همت مسوؤلان این آرزو را به گور بردند./972/پ۲۰۱/ج۱

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات