۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۰۸۱

تشکیل ائتلاف معارضان عربستانی برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت

گروه‌های معارض عربستانی از تشکیل ائتلافی برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور خبر دادند.
ائتلاف معارضان عربستانی برای تغییر مسالمت‌آمیز قدرت

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عربستان از تشکیل ائتلافی با نام «اتحاد گروه‌های معارض در عربستان» برای تغییر صلح‌آمیز قدرت در این کشور خبر دادند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که هدف از تشکیل این ائتلاف، تغییر صلح‌آمیز قدرت و حمایت از اصلاحات و تغییر در عربستان است تا جایی که رژیم سعودی تسلیم خواسته‌های مردم شود.

در این بیانیه خطاب به شهروندان عربستان تاکید شده است: لحظه سرنوشت ساز فرارسیده است، نظام سعودی کشور را به سمت پرتگاه می‌رود و عربستان به منبع شرارت علیه امت اسلامی تبدیل شده است. شما باید به مسؤولیت‌های خود در خصوص جلوگیری از ادامه حکومت خاندان حاکم عمل کنید و بدانید که این شما هستید که در کشور حق تصمیم‌گیری دارید و اگر چنین نشود، راهی به جز انقلاب برای براندازی و نجات کشورمان از شرارت‌ها باقی نمی‌ماند.

حزب اسلامی «الامه»، تجمع «احرار جزیره العرب»، حزب «التجدید اسلامی» و گروه «الفضول»، ائتلاف جدید معارضان در عربستان را تشکیل داده‌اند.

این ائتلاف در حالی تشکیل شده است که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته در حکمی حکومتی، «محمد بن‌نایف» را از ولایت‌عهدی برکنار و «محمد بن‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد تعیین کرد.

پادشاه سعودی همچنین محمد بن‌نایف را از تمامی مسؤولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن‌سعود» را به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات