۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۰۷۶۷۸
کارشناس دینی:

روشنگری ماهیت فعالیت رسانه هاست

حجت الاسلام علوی اصل با اشاره به تضعیف رسانه های داخلی که به طور منصفانه نقد و روشنگری می کنند را خلاف مبانی جمهوری اسلامی دانست.
رسانه ها و مطبوعات

حجت الاسلام سیدحسین علوی اصل، امام جمعه لالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تضعیف و تخریب رسانه کاملا خلاف اهداف خود نظام است و خسارت هایی به نظام وارد خواهد شد.

امام جمعه لالی با اشاره به تکریم اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر بخواهیم نظام قدرتمندی داشته باشیم باید اصحاب رسانه را تکریم کنیم چرا که این قشر زحمتکش و دلسوز همیشه در تحقق اهداف نظام اسلامی دخیل بوده اند و هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی در رابطه با جایگاه روشنگری در موازین دینی ابراز داشت: درباره روشنگری و اطلاع رسانی روایات زیادی از ائمه اطهار(ع) و علمای اسلامی وجود دارد که قسمت مهم این وظیفه بزرگ گردن اصحاب رسانه افتاده است.

حجت الاسلام علوی اصل درباره سلب روحیه شغلی از خبرنگار گفت: اگر روحیه خبرنگار تضعیف شود خبرنگار دیگر انگیزه شغلی و اطلاع رسانی در بیان حقایق و روشنگری مردم را دیگر نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه انبیای الهی بر اساس تبلیغ و اطلاع رسانی مبعوث شدند و اصل فلسفه بعثت انبیای الهی همین تبلیغ و روشنگری مردم بوده تا راه درست را از راه نادرست برای آنها تشخیص بدهند./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات