۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۸۵۹

آمادگی مجتمع یاوران حضرت مهدی جهت برگزاری دوره های معارف مهدوی

رحیمی با اشاره به فعالیت های مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در راستای اشاعه، تعمیق و معرفت افزایی مهدوی از آمادگی این مجتمع جهت برگزاری دوره های معارف مهدوی خبرداد.
مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج)

علیرضا رحیمی مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت های زیاد این مجتمع در امور دینی و فرهنگی اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 1379 با موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی تأسیس شد.

وی با اشاره به زمینه تأسیس مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) ادامه داد: این بنیاد در سال 1386 مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) را در جوار مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی کرد؛ این مجتمع آماده پذیرایی و ارایه خدمات رفاهی و نیز ارتقای سطح معرفتی میهمانان از طریق برگزاری برنامه‌های و کلاس‌های آموزش معارف مهدویت می‌باشد.

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) ادامه داد: این مکان ظرفیت برگزاری همایش ها را در سالن های 550  و 350 نفره و رستوران 750 نفره دارد، همچنین در جنب مجتمع باغ پرندگان، نمایشگاه اندیشه نجات مهدویت، پارک و آلاچیق در فضای بسیار زیبا و گلکاری شده قرار دارد؛ از دیگر امکانات مجتمع می توان به استودیوی ضبط صدا و تدوین فیلم و ادیت کردن آنها اشاره کرد.

وی به امکانات دیگر مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و عنوان داشت: ورزشگاه سر پوشیده والیبال و هندبال و فوتسال، 90 سوئیت با ظرفیت 900 تخت، 13 سوئیت ویژه، 13 کلاس بزرگ تا ظرفیت هرکلاس 100 نفر، نمازخانه 400 نفره،کتابخانه قفسه باز با شش هزار جلد، نمایشگاه دائمی کتاب از دیگر امکانات رفاهی است که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد؛ آشپزخانه مجتمع نیز ظرفیت پخت همزمان تا هفت هزار نفر  با تمام امکانات امروزی را دارا است.

رحیمی با تأکید بر اینکه شناخت امام در عصر غیبت مهمترین وظیفه شیعیان به شمار می آید، گفت: این مجتمع در راستای اشاعه، تعمیق و معرفت افزایی مهدوی برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را برای میهمانان و مخاطبان برگزار کرده است که از این میان کارگاه های امام شناسی، ادله عقلی و اثبات وجود امام زمان(عج)، حضرت مهدی(عج)در قرآن و روایات، انتظار در فرهنگ شیعه و وظایف منتظران و علل و فلسفه غیبت مهمترین کلاس ها به شمار می رود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های مجتمع می توان به تهیه و اهداء بسته فرهنگی ویژه، حلقه های معرفت و نشست های علمی، جنگ مهدوی با برنامه های متنوع، برنامه های متنوع مهدوی، مسابقات فرهنگی، جلسات نیایش، ختم قرآن، ختم صلوات و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات مهدوی اشاره کرد.

مدیر مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری اساتید مجرب مراکز تخصصی حوزه علمیه قم و اساتید محترم دانشگاه، مجتمع آمادگی برگزاری دوره های بصیرت، عفاف و حجاب، جنگ نرم، حکومت مهدوی، ولایت فقیه، طرح ولایت، صالحین، و آموزش دوره تفسیر و غیره و همچنین دوره های آموزشی سازمان ها و نهادها و آموزش های ضمن خدمت را دارا است.

گفتنی است، مجتمع فرهنگي آموزشی ياوران حضرت مهدي(عج) در شهر مقدس قم، جنب مسجد مقدس جمکران، در ابتدای بلوار انتظار قرار دارد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات