۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۷۵۴
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

فراهم‌سازی زمینه اجرای احکام اسلامی در جامعه از وظایف حوزه‌های علمیه است

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مهم طلاب و روحانیان در فرهنگ‌سازی جامعه، گفت: فراهم کردن زمینه برای اجرای احکام اسلامی در جامعه یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه است.
آیت الله رحمانی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، با اشاره به نقش و رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته و از نظر جایگاه هم در مقام برجسته‌ای قرار داشته و دارند.

وی افزود: ارتباط محکم بین مردم و روحانیان ایجاب می‌کند که نگاهی دقیق‌تر به نقش حوزه در القای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشیم؛ چراکه حوزه‌های علمیه و روحانیان عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما بوده و هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری ادامه داد: گفتار و کردار این قشر دینی همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و از تأثیرگذاری بالایی در جامعه برخوردار است.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و علمای دینی با مکانیسم‌هایی چون وعظ، خطابه و تبلیغ، موظف به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای پذیرش ارزش‌ها و هنجارهای متعالی اسلام در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و غیره هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری خاطرنشان کرد: با توجه به نقش انکارناپذیر حوزه‌های علمیه در فرهنگ‌سازی جامعه، فراهم کردن زمینه برای اجرای احکام یکی دیگر از وظایف حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، نقش و جایگاه روحانیان در هدایت افکار عمومی جامعه برای رسیدن به استقلال و آزادی حقیقی در سایه دین مبین اسلام بیشتر آشکارتر شد؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون مردم ایران اسلامی، روحانیان و مراجع عظام را تکیه‌گاه و پناهگاه خود دانسته و از آنها حمایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، بر ضرورت استفاده طلاب و روحانیان از این فرصت بزرگ در راستای بصیرت افزایی و آموزش احکام الهی تأکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی است که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده شود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات